Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hei. Jeg har tenkt å gå til anskaffelse av trådløst nett her i huset. Jeg har 2 stasjonære og en bærbar fra før. Den bærbare har trådløst kort og den ene stasjonære skal stå ved siden av basestasjonen/aksesspunktet i andre etasje. Den tredje pc'n trenger et pci kort. Så hva må jeg da kjøpe av basestasjon (eller hva det heter)? Og et pci kort. Har ikke så mye peiling på dette. Så jeg lurer bare på om dere kan komme med en basestasjon og et pci kort som jeg bør kjøpe. Helst ikke så alt for dyrt. Lenke til kommentar
runel Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Vil på det sterkeste anbefale Linksys WRT54G, som er en stabil, billig og meget driftsikker router. Linksys WMP54G vil være ett passende PCI-kort Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Vil på det sterkeste anbefale Linksys WRT54G, som er en stabil, billig og meget driftsikker router. Linksys WMP54G vil være ett passende PCI-kort Oki. Har sett litt rundt omkring og har tenkt litt på det der ja. Går nok for den der ja. Men det pci kortet, det har bare en liten antenne på baksiden. Har sett noen kort med en ekstern antenne som man kan sette f.eks oppå skrivebordet. Slik som dette. For hvis jeg kjøper det kortet du linker til så vil antenna stå i hjørnet, altså en del vegger mot routeren. Så det funker kanskje ikke så bra? Lenke til kommentar
runel Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Linksys har ganske god sendeeffekt , men hvordan det vil fungere akkurat hos deg er ikke lett å si. Selv bruker jeg ett Linksys WUSB11 kort , som mottar meget bra i gjennom tak og vegger. Har ingen erfaring med det kortet du linket til, men du vil muligens oppnå noe bedre dekning med PCI-kort med ekstern antenne, eller evt. en USB-løsning Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Så den der ja, det funker kanskje fint. Signalet skal gå gjennom 1 eller 2 vegger og 1 tak/gulv så det går nok bra. Da går jeg for det der, takk for hjelpen. forresten: den routeren er 54 Mbps og den usb mottakeren er bare 11 Mbps, så denne vil vel fungere litt bedre? Da bestiller jeg dette. på databutikken.com i morgen. Endret 28. mars 2005 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
runel Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Så den der ja, det funker kanskje fint. Signalet skal gå gjennom 1 eller 2 vegger og 1 tak/gulv så det går nok bra. Da går jeg for det der, takk for hjelpen. Bare hyggelig forresten: den routeren er 54 Mbps og den usb mottakeren er bare 11 Mbps, så denne vil vel fungere litt bedre? Jepp Da bestiller jeg dette. på databutikken.com i morgen. Lykke til med trådløst Endret 28. mars 2005 av runel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå