tarjeim Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Kjøpte nye pcdeler for en stund siden. Etter det har jeg stadig hatt et problem med at den rebooter og/eller fryser helt når den blir belastet. Bla. når jeg spiller HL2 eller bruker Adobe Premiere 1.5. Jeg har WinXP Pro SP2 Norsk. Hardware: Hovedkort: MSI NEO3 865PE CPU: Intel P4 3,2Ghz Prescott HT (med Zalmanvifte) Minne: #1 TwinMos 512MB #2 Crucial 256MB Skjermkort: Gigabit ATI Radeon 9000 128MB PSU: QTec 400W Lydkort: Creative SB Live! Player 1024 Har alle de nyeste driverene.. Løsninger jeg har kommet på: - Jeg lurer litt på om det kan være PSU'en som er ustabil (det er jo en billig greie)?! - Kan det være at jeg har 2 ulike minnebrikker? - Jeg har jo heller ikke verdens kraftigeste skjermkort, kan det være det? Hva tror dere om det, har dere evt. andre forslag? Takk for alle forslag.. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg har ville byttet PSU ganske snart uansett, siden Q-tec PSU's er dårlige. De kan lett skade komponentene dine. Bare søk etter Q-Tec her på forumet, så finner du en haug med tråder angående de. Kan hende at skjermkortet ditt blir varmt. Eller CPU (Hvilken Zalman vifte har du? Er det noe i likhet med denne?) Kjenn på kjøleribben til skjermkortet og CPU, og er det veldig varmt, bytt kjøling. Kan hende PSU er problemet også. Når du belaster maskinen, drar den mer strøm, og Q-Tec er som sagt ikke kjent for kvalitet. Test maskinen med en annen PSU hvis du har mulighet til det. At du ikke har verdens kraftigste skjermkort skal ikke ha noe og si med dette problemet. Maskinen skal ikke fryse/reboote fordi skjermkortet er dårlig (Jeg har iallefall aldri vært borti det problemet). Prøv deg litt frem. Fjern f.eks 256 minne brikken, og se om du blir kvitt problemene da, osv, osv. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Det kan mest sannsynlig være PSU som gir ustabil spenning, eller varmgang i cpu. Sjekk også minnet ditt med memtest86, da vet du om det er minnet eller ikke. Lenke til kommentar
tarjeim Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2005 Jeg har ville byttet PSU ganske snart uansett, siden Q-tec PSU's er dårlige.De kan lett skade komponentene dine. Bare søk etter Q-Tec her på forumet, så finner du en haug med tråder angående de. Kan hende at skjermkortet ditt blir varmt. Eller CPU (Hvilken Zalman vifte har du? Er det noe i likhet med denne?) Kjenn på kjøleribben til skjermkortet og CPU, og er det veldig varmt, bytt kjøling. Kan hende PSU er problemet også. Når du belaster maskinen, drar den mer strøm, og Q-Tec er som sagt ikke kjent for kvalitet. Test maskinen med en annen PSU hvis du har mulighet til det. At du ikke har verdens kraftigste skjermkort skal ikke ha noe og si med dette problemet. Maskinen skal ikke fryse/reboote fordi skjermkortet er dårlig (Jeg har iallefall aldri vært borti det problemet). Prøv deg litt frem. Fjern f.eks 256 minne brikken, og se om du blir kvitt problemene da, osv, osv. Ok, jeg har egentlig mistenkt PSU'en litt, så jeg regner med at jeg bestiller både nytt kabinett og ny PSU så snart jeg får lønn! Det trengs uansett, det er faenmeg så trangt i kabinettet nå! Fant ut at jeg ikke har Zalman vifte, men Bitspower, men det er den vifta som ser tilsvarende ut som du linket til.. eneste forskjell er at den er litt større (ellers skulle den være like bra?!?) Skal kjøre ramtest også, så får vi se! Kommer tilbake når jeg får resultatene! Ellers takk for svarene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå