Gå til innhold

Bærbar som passer til følgende..

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg ny bærbar, og har siklet endel på denne Fujitsu Siemens Lifebook P7010 (evt. samme i hvit). Har lest en del tester og meninger om den, og det eneste som bekymrer meg er CPU-hastigheten og viftestøy.

Noen som har erfaring med denne maskinen, eller andre anbefalinger?

Her er hva jeg skal bruke den til / krever av en bærbar PC:

Pris: Ca 15 000 (Max 20 000)

Skjerm: Bra skjerm, som også kan bruker utendørs. Så høy oppløsning som mulig.

Skjermkort: Bilde- og videoredigering, og spill som Sims2, Sim City 4, Total Annihilation. Så høy oppløsning som mulig.

CPU: Lette oppgaver (HTML, Office..) og bildebehandling (PSP) og lett videoredigering (Pinnacle).

Optisk: CD- og DVD-brenner.

Nettverk: Ethernet og trådløst.

Minne: Min. 512 - gjerne mer.

Harddisk: Ca 80GB+. Min 60GB. Evt tips om god ekstern (USB/FireWire)

Vekt: Max 2,5-3kg. Jo lettere, jo bedre.

Batteri: Min 4 timer. Jo lengre, jo bedre.

Størrelse: P7010 er perfekt, men noen centimeter ekstra i hver retning går bra. Gjerne full-size tastatur.

Programvare: Windows XP. Gjerne antivurs og annen "nødvendig" programvare. Alle "bonus-programmer" er unødvendig.

Annet: Bluetooth er bra! USB2, jo flere jo bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en FS S7010 og den mener jeg er hkket hassere enn P7010. Blir nesten for liten P7010 selv om jeg vurderte denne selv. Men endte på S7010.

Elegant, minimalistisk og kvalietet til minate detalj. FS sin lifebook serie er myntet på brukere i felt og som stiller krav til holdbarhet og soliditet. Mange ande podusenter har sikkert både lettere og raskere pc, men få har like god kvalitet. Der er Fujitsu og IBM i en særklasse.

mvh

roar

Lenke til kommentar

Coop-PC: Vet ikke helt hva det er, men det er noe som byr meg i mot å betale 11000 i en matbutikk. Har jobbet i Coop Prix og solgt både PCer, DVD-spillere og what not, men er av en eller annen grunn litt skeptisk.. Mat kan kjøpes på Prix! :) Ellers er det jo en knall PC, med mye fancy utstyr.

Acer: Hmm.. Som du nevnte er den stor (i forhold til P7010). Hadde en Fujitsu Siemens Amilo D 1830(?) før, og den var stor og tung - så jeg går for liten og lett denne gangen.

S7010: Kanskje det, ja. Har ikke sett denne før. Får ta en titt!

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...