Gå til innhold

Case closed!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-03 01:25, pifler skrev:

Har hørt rykter om at nyere Intel CPU'er klokker seg ned når de begynner å nå høye temperaturer?

Der har du helt rett!

Intel CPU'er klokker seg ned for ikke å bli brent når di blir for varme. Enkelt forklart:

Når den blir for varm klokker den seg ned slik at den ikke overjobber seg selv. Det fører til at den jobber senere og at temperaturen går ned! Litt stilig, men kan vel også plage litt. Akkurat denne funksjonen har ikke AMD sine CPU'er...

Jeg sitter her med en AMD 1,73Ghz. Jeg har kjøpt den, men kan ikke bruke den enda. Jeg venter på det nye hovedkortet og viftene. Bare to dager igjen nå!!! :grin:

Lenke til kommentar

Jeg tviler på om Dell bryr seg om maksinen er åpna, det står jo i bruksanvisningene deres hvordan man skal sette inn mer RAM, ny harddisk osv.

Hadde det stått detaljerte beskrivelser for slikt hvis det ikke var tillatt?

Akkurat å bytte ut CPU eller fjerne hovedkort og slikt er nok ikke meningen, og står heller ikke beskrevet i manualen, men enklere ting som jeg akkurat nevnte er fullt meningen at kundene skal kunne fikse selv, og jeg tviler sterkt på om det skulle påvirke garantien. Det er jo alltids mulig at det er forskjellig praksis på forskjellige modeller fra Dell da, men de maskinene jeg har vært borti har ikke hatt noen slike begrensninger.

Lenke til kommentar

Dell har garanti selv du åpnet kabinettet og bytter HW. Jeg har snakket med Dell ang. det hvis man har solgt orginal utstyret etter å ha oppgradert noe. De sa det heller ikke var noe problem, de bare puttet inn orginal delene og testet om noe av det gjenværende orginal utstyret er defekt eller ikke.

Dell er bra på garantier, bare litt trege til å levere.

Å lure noenlunde gode selskaper er ikke bra :|.

Telcontar

Lenke til kommentar

hvis prosessoren brenner seg eller et eller annet blir fucka, setter du bare alt tilbake som det var når du kjøpte den og sender mora di får å levere inn pc'en til dell.. de vil aldri noen sinne tro at hun har gjort noe "fy-fy" med den:P hehehe

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-04 11:35, Divxdude skrev:

Jeg lurer ikke Dell, men hvis cpu skulle ryke vil jeg få det på garantien. Hehe det er jo bra det. Slipper å punge ut med en ny cpu!Det er en bra forsikring. Jeg kan jo klokke helt til cpu tar kvelden!

tulling :roll:

det er en svakhet som man skal være forsiktig med å utnytte/misbruke. selvsagt ville jeg gjort det jeg og, men bare hvis jeg følte at jeg hadde gjort alt hva jeg kunne gjøre (innenfor de praktiske rammer) og at prosessoren skuffet meg.

det å bare klokke til den blir herpa er tåpelig.

[done]

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

skjønner egentlig ikke problemstillingen her... har overklokket 5 maskiner (fra 33% til 54%, altså ikke bare litt tweaking :) ) og har aldri hatt noe problem med at hw'n går til helvete :)

noen som påstår at P4 kan finne på å plutselig dø pga overvolting, men å kun overklokke prosessoren skal ikke være spes skadelig (hint: P4 3,06 ghz kjører på 1,55 v for å være stabil, andre P4 kjører på 1,5 v - overklokket fra fabrikken? :) )

Lenke til kommentar

hva er dette for noe tull da? dette er jo en gammel sak, jeg sa ifjor at dette ikke var tilfelle og jeg hadde avsluttet saken med Dell.

Fint for vedkommende som sendte denne til support til Dell, de vet at saken er ute av verden og vil slette mailen så fort de får den dessverre.

Jeg driver ikke med slikt, og er helt clean på alle områder. Synes det er tåpelig å ta opp gamle tråder.

Lenke til kommentar
Hvis du først skal svindle er det en ide å holde kjeft om det. I dette tilfellet synes jeg du fortjener å bli tatt på fersken, er vel ikke så smart å skryte om dette på norges største HW forum.

Jeg lagde denne posten der og da, fordi jeg var ikke fornøyd med pc'en og ville liksom skape litt ``blest`` rundt at jeg hadde oc osv..

Lenke til kommentar

Jeg har drevet med slike ``dumme`` ting før, og har vokst fra dette.

...

Og til den som tok opp denne gamle tråden, ( Chris ) vil få følger som sagt, jeg vet hvem du er og vil ta skikkelig alvorsprat med deg. Du kaller deg Joey på msn. Du bor i Vestfold og jeg vet akkurat hvilken gate du befinner deg på. Synd at folk har fritidsproblemer! Henviser til vedkommende! :evil::grumpy::evil:

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...