Gå til innhold

Case closed!

Anbefalte innlegg

Jeg ville så gjerne ha raskere pc på mitt dell system. Jeg byttet hovedkort og putta alt i et annet kabinett. og fikk 3000mhz. Det er en 2.2 cpu.

System clock: Ca. 138

Multiplier: 22

Nå har jeg mye raskere pc enn det jeg fikk fra Dell.

Total utgift, ca 3000,- Jeg kjøpte bate Abit TH7 raid og et nytt kabinett!

edit: alt dette er tull!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-01 14:13, Divxdude skrev:

hvis cpu skulle ryke på det nye systemet, er det bare å si at den røk. Eller hva?Kanskje jeg skulle gjøre det og så får jeg en ny cpu, tillegg til den jeg har nå?

Har dere noen forslag??

Joda..bare si at plutselig mens du spillte begynte det og hakke skikkelig og plutselig slo pc'en seg av eller no sånt..

Santaxx: Definer åpnet!

[ Denne Melding var redigert av: Draco på 2002-07-01 14:19 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 14:07, Divxdude skrev:

Hvis noe skulle gå galt, bytter jeg bare tilbake til mitt gamle hovedkort fra dell og tower. Og klokker alt ned. Og sier at noe gikk galt med pc'en!hehe

Jeg har tatt rotta på dell nå!!

Tror ikke det, som regel er det klister merker på kabinettet som MÅ rives i to for å få kassa opp. Og klokke ned en brent CPU, hvordan??, jeg har brent 1x Intel p3 og 1x AMD duron 1000 og har enda ikke klart å få blilde på skjermen etter at dette har skjedd... Så du må fortelle meg hvordan du klarer å klokke ned en brent prosessor....

Lenke til kommentar

hvordan skal de oppdage at jeg åpnet toweret?Det er ingen sensor eller noe sånt inni der!

Det står heller ingen ting om at garantien går bort hvis jeg åpner!Jeg skal lure dell, slik at jeg får pengene mine tilbake!hehe

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 14:25, Dj_eLmO skrev:

Tror ikke det, som regel er det klister merker på kabinettet som MÅ rives i to for å få kassa opp. Og klokke ned en brent CPU, hvordan??, jeg har brent 1x Intel p3 og 1x AMD duron 1000 og har enda ikke klart å få blilde på skjermen etter at dette har skjedd... Så du må fortelle meg hvordan du klarer å klokke ned en brent prosessor....

Altså.. klokke ned en prosessor? Hvis han skifter hovedkort så trenger han jo ikke gjøre en skit.. FSB instillingene lagres jo i bios, evt. skiftes ved flytting av jumpere på hovedkortet, og på hovedkortet han fikk med DELL maskinen er det standard instillinger..

Lenke til kommentar

Altså.. klokke ned en prosessor? Hvis han skifter hovedkort så trenger han jo ikke gjøre en skit.. FSB instillingene lagres jo i bios, evt. skiftes ved flytting av jumpere på hovedkortet, og på hovedkortet han fikk med DELL maskinen er det standard instillinger..

Takker, det hadde jeg tenkt å gjøre hvis cpu'en skulle ryke en vakker dag! Og det er ikke noen klistemerke på mitt system. Jeg har testa maskinen hele idag og den er stabil. Testa 3dmark 2001 SE og fikk 14100 poeng med gf4 ti 4600.

Men det er forsatt litt lite forhold til det andre systemet. [email protected] med gf4 ti 4600. Der fikk jeg ca. 14980 poeng. hva er galt her da?

Lenke til kommentar

Jeg hadde en slik maskin. Der knakk en plastikk-knott i det jeg åpnet kabinettet, og det gjorde garantien også...

Men som sagt hvis det ikke var noen sensor, klistrelapp-ting eller lignende plast-saker så finner de nok ikke ut av det.

Og innstillingene på klokkingen ligger jo som sagt i bios, så hvis du bare sitter cpu'en over på gamle hk'et finner de nok ikke ut at den har vært overklokket!

Prøv å se, da...

Lenke til kommentar

isåfall vis garanti går bort vis han åpner kabinettet og garanti går bort er det kune dell som gjør slik forsatt, PB og compaq hadde det slik i gammle dager. men ikek no lengre.

men men om de finner det ut er jo det synd for deg,

spørs jo litt hvor nøyktig han som ser på pc er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...