Gå til innhold

Spørsmål ang. shuttle/barebone hardware

Anbefalte innlegg

Hei. Eg vurderer å skaffe meg en barbone men er litt usikker på hvilke formfaktorer og størrelse på hardware som inngår i dette. Her er mine spørsmål

1. Hvilke hovedkort brukes ?

2. er det spesielle strømforsyninger ?

3. må det brukest 2.5" harddisker ?

4. Hvordan er temperaturen i barebones ?

og bare for å være helt sikker.... det brukest normale cd/dvd rom/brenner og vanlig diskettstasjon sant ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på hvilken "formfaktor" hovedkort i barebones.

Strømforsyning er følger med om du kjøper en barebone, disse er annerledes enn vanlige strømforsyninger ettersom de er "smale og lange". Den ligger langs den ene siden av barebonen.

Man trenger ikke bruke 2.5 harddisker, det er plass til helt vanlig hardware som i en hvilken som helst data basert på et ATX hovedkort, altså 3.5 harddisker, vanlig dvd/cd-rom/brenner og floppy.

Ettersom en barebone er liten og har begrenset med luftinntak blir det varmere enn i en vanlig datamaskin. Dette betyr at det er begrensede muligheter for overklokking i forhold til et system i et større kabinett. Men varmeproblemer støter du nok ikke på. Om du da ikke monterer feil.

Håper det hjalp :thumbup:

Lenke til kommentar

-Hovedkortene vet jeg ikke så mye om, annet enn at de er små :D det får noen andre forklare nærmere

-Spesielle små strømforsyninger, ja. se punkt en.

-Nei, det vanlige er 3,5" harddisker, akkurat som i en vanlig pc.

-Litt høyere enn i et miditower sannsynligvis, avhenger av om du modder på noe ekstra kjøling.

ja, brukest normale drev.

EDIT: Beat to it av aspyr

Endret av Wazu
Lenke til kommentar

Det som følger med av "innmat" er som sagt over hovedkort, psu (strømforsyning). I tillegg til dette følger det med et kjølesystem til cpu som Shuttle har valgt å kalle I.C.E. Du trenger altså ingenting annet om du skal bygge deg en shuttle enn cpu, ram, harddisk, skjermkort (dette kan ikke ha en enorm kjøler, du får ikke mye "høyere" kjøler enn det er på et 9800pro eller 6600GT), cd/dvd avspiller/brenner. Og selvfølgelig mus, tastatur, skjerm og diverse andre småting. Om du ikke har dette fra før av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...