Zinet1987 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hei. Eg vurderer å skaffe meg en barbone men er litt usikker på hvilke formfaktorer og størrelse på hardware som inngår i dette. Her er mine spørsmål 1. Hvilke hovedkort brukes ? 2. er det spesielle strømforsyninger ? 3. må det brukest 2.5" harddisker ? 4. Hvordan er temperaturen i barebones ? og bare for å være helt sikker.... det brukest normale cd/dvd rom/brenner og vanlig diskettstasjon sant ? Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg er ikke sikker på hvilken "formfaktor" hovedkort i barebones. Strømforsyning er følger med om du kjøper en barebone, disse er annerledes enn vanlige strømforsyninger ettersom de er "smale og lange". Den ligger langs den ene siden av barebonen. Man trenger ikke bruke 2.5 harddisker, det er plass til helt vanlig hardware som i en hvilken som helst data basert på et ATX hovedkort, altså 3.5 harddisker, vanlig dvd/cd-rom/brenner og floppy. Ettersom en barebone er liten og har begrenset med luftinntak blir det varmere enn i en vanlig datamaskin. Dette betyr at det er begrensede muligheter for overklokking i forhold til et system i et større kabinett. Men varmeproblemer støter du nok ikke på. Om du da ikke monterer feil. Håper det hjalp Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) -Hovedkortene vet jeg ikke så mye om, annet enn at de er små det får noen andre forklare nærmere -Spesielle små strømforsyninger, ja. se punkt en. -Nei, det vanlige er 3,5" harddisker, akkurat som i en vanlig pc. -Litt høyere enn i et miditower sannsynligvis, avhenger av om du modder på noe ekstra kjøling. ja, brukest normale drev. EDIT: Beat to it av aspyr Endret 28. mars 2005 av Wazu Lenke til kommentar
Zinet1987 Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) ok. Og skjermkort går også på "normal" størrelse ? EDIT : når du kjøper f.eks dette kabinettet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302364&view=detailed , får du med hovedkort og/eller noe annet ? Endret 28. mars 2005 av Zinet1987 Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Husk det ikke er plass til kort med stor kjøler i det kabinettet. Men PSU og HK følger med. Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Det som følger med av "innmat" er som sagt over hovedkort, psu (strømforsyning). I tillegg til dette følger det med et kjølesystem til cpu som Shuttle har valgt å kalle I.C.E. Du trenger altså ingenting annet om du skal bygge deg en shuttle enn cpu, ram, harddisk, skjermkort (dette kan ikke ha en enorm kjøler, du får ikke mye "høyere" kjøler enn det er på et 9800pro eller 6600GT), cd/dvd avspiller/brenner. Og selvfølgelig mus, tastatur, skjerm og diverse andre småting. Om du ikke har dette fra før av. Lenke til kommentar
Zinet1987 Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 ok. Eg har dette skjermkortet : http://overclockers.co.uk/acatalog/radeon_9800pro.jpg (PowerColor radeon 9800 pro 128mb). Tror eg satser på en sånn da. Takker for svar. Lenke til kommentar
Zinet1987 Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 blei litt forvirra her når eg såg på barebones på psdata... sjekk bildet : kan noen forklare dette : er det integrert skjermkort på barbones eller kan du sette i et skjermkort selv ? Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Det betyr at det er et integrert skjermkort + at du har plass til et nytt skjermkort i en agp-slot og bruke dette istedenfor. Lenke til kommentar
Zinet1987 Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 var det eg trudde også... takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå