Gå til innhold

Ny Acer Ferrari 2005 ?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet om det kommer til å komme en ny versjon av den flotte røde Acer Ferrari modellen, og evnt. hva slags oppgraderinger og forbedringer som evnt. er blitt gjort ?

Skulle ønske følgende:

* Widescreen skjerm

* Enda lengre batteritid, men like kraftig prossessor...

* Annen innebygd kortleser: direkte inntak for Canon IXUS minnekort, istedenfor det som er nå - ganske upraktisk det som er..

Peer

EDIT: Kortleser

Endret av GungFu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva slags prosessor jeg vil ha - bare at den er like kraftig...

Widescreen fordi det er litt fetere enn vanlig screen, og fordi jeg kunne tenkt meg å ha denne som en reisePC for å se film med :yes:

Peer

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som kunne tenkt meg en Acer Ferrari i sølv ? Det virker som en rå laptop, men ærlig talt, aldri om jeg hadde tatt med meg en blodrød laptop på den lokale kafe'n for og si det sånn!

Dessuten - Gi meg widescreen (mye bedre og bruke, dama har en Inspiron 6000, aldri om jeg hadde vurdert vanlig XGA/SXGA skjerm etter en har jobba med WXGA/WSXGA).

Lenke til kommentar
Helt enig når det gjelder WSXGA skjerm. Men WXGA har jeg ikke noe erfaring med. Det er vel bare en XGA skjerm i widescreen format. Mao ikke noe spesielt.

XGA = 1024x768

WXGA = 1280x800

Så jo, det er forskjell (samme forskjell som mellom SXGA og WSXGA) ;)

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Hvordan blir spill i widescreen?

Aner ikke. Men en handler vel ikke en laptop med hensikt til og bruke den som spillemaskin? Laptop vil alltid være mye dårligere en stasjonær PC uansett hvordan en vrir og vender på det. Dyrt også, i forhold til ytelsen. Og veldig dårlig oppgraderingsmuligheter!

Lenke til kommentar
Men likevel vil det være kjekt å kunne spille på en laptop om man først bruker penger på en, selv om man kanskje ikke kjøper den med spilling som eneste formål.

Selvsagt. Men det går vel fint og spille på en Widescreen skjerm også regner jeg med. F.eks. HL2 har jo nativ modus for Wide Aspect spilling.

Men aner ikke helt hvordan det blir på Widescreen skjerm. Det får noen med erfaring fra spilling på Widescreen skjerm utdype :)

For min del er iallefall Widescreen et must. Jeg spiller mye mindre enn jeg surfer, leser, hører på musikk, chatter, kopierer filer, ser filmer og slikt for og si det sånn.

Filmer blir jo mye bedre på en Widescreen skjerm. Så det spørs vel hva en prioriterer.

Lenke til kommentar

Hva synes dere om den innebygde kortleseren for et standard minnekort som ikke er kompatibel for f.eks. Canon IXUS minnekortene, som jeg mener er Norges mest kjøpte digitalkamera ?

Peer

Endret av GungFu
Lenke til kommentar
Men likevel vil det være kjekt å kunne spille på en laptop om man først bruker penger på en, selv om man kanskje ikke kjøper den med spilling som eneste formål.

Selvsagt. Men det går vel fint og spille på en Widescreen skjerm også regner jeg med. F.eks. HL2 har jo nativ modus for Wide Aspect spilling.

Men aner ikke helt hvordan det blir på Widescreen skjerm. Det får noen med erfaring fra spilling på Widescreen skjerm utdype :)

For min del er iallefall Widescreen et must. Jeg spiller mye mindre enn jeg surfer, leser, hører på musikk, chatter, kopierer filer, ser filmer og slikt for og si det sånn.

Filmer blir jo mye bedre på en Widescreen skjerm. Så det spørs vel hva en prioriterer.

Ja selvsagt, det spørs hva kjøperen vil ha.

Men jeg lurer på hvordan spill som ikke støtter widescreen ser ut på en slik skjerm. Bli de strekte ut, eller sentrért midt på skjermen?

Lenke til kommentar
Hva synes dere om den innebygde kortleseren for et standard minnekort som ikke er kompatibel for f.eks. Canon IXUS minnekortene, som jeg mener er Norges mest kjøpte digitalkamera ?

Peer

Canon IXUS minnekort er vel Compact Flash. Disse kortene er ganske store og vil kanskje ta unødig mye plass. SD og MMC er også ca samme størrelsen og gjør at man vil ha støtte for flere kort i samme spor. RS-mmc/sd går vel også i samme sporet. Et PCMCIA adapter for CF koster ikke mer enn 100kr heller.

Lenke til kommentar
Men jeg lurer på hvordan spill som ikke støtter widescreen ser ut på en slik skjerm. Bli de strekte ut, eller sentrért midt på skjermen?

På neste alle nye spill kan du stille inn skjermoppløsning i Video-Preferences (elns.)... Så hvis skjermen støtter det og skjermkortet støtter det, så er det ingen grunn til at et hvilket som helst spill ikke skulle kunne blir kjørt i f.eks. 1400*768. Det har bare med at bildet blir rendert på en annen måte... Du har vel kanskje satt en 17" 4:3 skjer til en opplsøning som gjorde at ting så for høye og smale ut? Det er en widescreen oppløsning. Du vil få motsatt effekt hvis du stillte en widescreen til å kjøre på 1024*768, da ville ting blitt bredere en det de skulle. :thumbup:

Lenke til kommentar
Helt enig når det gjelder WSXGA skjerm. Men WXGA har jeg ikke noe erfaring med. Det er vel bare en XGA skjerm i widescreen format. Mao ikke noe spesielt.

XGA = 1024x768

WXGA = 1280x800

Så jo, det er forskjell (samme forskjell som mellom SXGA og WSXGA) ;)

Som jeg sier. XGA i widescreen format.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...