Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

laptop og internett sluttet å fungere, hjelp......

Anbefalte innlegg

jeg har en laptop og xbox i nettverk. Trådløst på laptop fungerte utmerket for 30 min siden.

Kommer hjem og setter inn ethernet kontakten, og den vil ikke koble seg til nettet. Ingen program fungerer.

jeg går inn i dos ledetekst og skriver ipconfig/all.. og der står ip adressen min og alt. Det ser helt normalt ut.

Jeg tar vekk switchen og kobler meg direkte til nettet med en annen ledning, og starter opp i safe mode med nettverk. samme problem, men i dos ledetekst ser alt normalt ut.

Så jeg kobler xbox til nettverket, og den har ingen problemer. Jeg skriver dette på xbox og linux...

Så noe har skjedd med pcen og winxp pro, det rareste er at i dos ser alt normalt ut. Men selv om alle programmer er avsluttet vil den ikke laste ned eller opp.

verste er at jeg har arbeid spm jeg trenger tilkobling for.

Trenger gode råd her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis maskinen din ikke er bak en router/firewall (at du har et privat nettverk på innsiden) kan det være at ISP'en din knytter IP adressen opp mot MAC adressen på nettverkskortet ditt.

Da kan det ta tid de frigir IP'en til ny mac.

Opplevd dette selv før jeg kjøpte meg en router, fikk ip og alt fungerte fint på en maskin

Flyttet kabelen over til andre masinen og fikk ip , men kom ikke på nett.

Da tok det nesten 1 time før ting fungerte.

Endret av Arcus
Lenke til kommentar

du sier noe der..skulle ftp til xboxen. fant ut at den hadde blitt gitt en ny ip.

så kanskje det var grunnen..samme ip på pcen.

Akkurat vært å stilt inn en trådløs router, med port forwarding etc. så trodde muligens jeg hadde rota litt i innstillingene på min maskin, når jeg prøvde å sette opp en liten server bak denne routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...