Degeim Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Jeg har nettopp kjøpt ny pc, og det stod at det skulle vere USB2. Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var selvfølgelig å ødelegge boot-sekvensen, så jeg brukte noen dager og cd-plater med knoppix/linux på å fikse på oppstartspartisjonen. Men etterpå har jeg reagert på at usb-portene ikke var noe særlig raskere enn på min gamle pc (med usb1.1), så derfor lurer jeg på om jeg må installere en driver for å få usb2-portene til å bli så raske som de skal være når de faktisk er usb2. Må jeg det? PS: Jeg beklager dersom denne posten er i feil forum, men jeg fant ingen forum som var for det jeg trengte. Endret 28. mars 2005 av Degeim Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 USB 2.0 trenger egen driver, ja. Vet absolutt ingenting om Linux, men du får se på hovedkortprodusenten sin hjemmeside etter USB 2.0 driver. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Nieda, jeg har ikke linux. brukte bare det når jeg skulle bruke dets utmerkede partisjons-ting-program. Jeg har Windows 2000 Professional. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Finn ut hva slags hovedkort du har, og installer de siste chipset-driverne til hovedkortet. Der pleier USB2-drivere å ligge. Også må du huske på at du må ha SP1 eller SP2 til Win XP for å ha støtte for USB2.0. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 hæ??? Kan ikke jeg ha USB2 bare fordi jeg kjører windows 2000??? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jada, du må sikker hente sp4 til win2k. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Trenger ikke vanligvis hovedkort spesifikk driver til en USB 2.0 host kontroller. Funker som regel greit på alle kort med MS "standard EHCI PCI to USB host controller" driver . Merk! ECHI/Enhanced = USB 2.0 . Det er native EHCI drivere inkludert i W2K og XP . W2K fom sp4 og Xp fom. sp1 . Type EHCI host kontrollere som er brukt på hovedkort p.d.d: Intel Enhanced SiS Enhanced VIA Enhanced ALi Enhanced Standard Enhanced NEC Enhanced Endret 28. mars 2005 av syar2003 Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Kan noen send meg en link til en slik driver? Jeg er ikke helt inne i desse driversidene enda. Og jeg trenger ikke å få vite at google finne mye, for det vet jeg. Jeg har med lite hell lett etter USB2-driver, både på google og andre søkemotorer. Som sagt; jeg er ikke så godt inne i det. På forhånd takk. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Les det syar2003 skrev igjen Du trenger Service pack 4 for win2000 http://www.microsoft.com/windows2000/downl...sp4/default.asp Velg språk og GO Endret 28. mars 2005 av taz Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg har SP4 til Win2k Pro, men jeg reagerer likevel på hvor treige USB2-portene mine er. Lenke til kommentar
Challenger Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hadde Windows 2000 før, og da må det svært ofte installeres drivere i tillegg. På cd-rom'en som fulgte med hovedkortet ditt bør slike drivere ligge. Hvis ikke kan du jo sjekke hjemmesiden til produsenten av hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hva er det egentlig du bruker portene til? Husk at det må være støtte for USB 2.0 i tingene du kobler til. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Jeg bruker dem itl en 30gb ekstern mp3spiller/harddisk som jeg vet har usb2 støtte. Challenger: Hadde Windows 2000 før, og da må det svært ofte installeres drivere i tillegg. På cd-rom'en som fulgte med hovedkortet ditt bør slike drivere ligge. Hvis ikke kan du jo sjekke hjemmesiden til produsenten av hovedkortet ditt. CD-en min er for gammel til å inneholde slikt, og i Aida32 står hovedkortet som ukjent. Hva gjør jeg da? Endret 29. mars 2005 av Degeim Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 For å sjekke at enheten går med USB2.0 gjør du følgende . Åpne Device Manager og klikk View > Devices by Connection. Finn ACPI/PCI branchen for enheten. Se deretter om den er "mounted" under "Enhanced" USB controller". Hvis den er det virker den med/som USB2.0 . Du sier tregt , - definer tregt . Hvor lang tid tar det å kopiere over en MP3 fil på ~5MB ? Usb 1.x bruker 12Mbps kontra 480 så det skal merkes om det er i 1.x mode . En annen ting du bør sjekke på enhetsbehandling er om enheten er optimisert for "quick removal" eller write cache enablet . Enable write cache gir bedre fart selvfølgelig . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå