nilsh Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Hvordan får jeg den til å åpne en side på internett? Endret 28. mars 2005 av nilsh Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Med ShellExecute, slik: Option Explicit Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long Const SW_SHOWNORMAL = 1 Private Sub Label1_Click() ShellExecute Me.hwnd, vbNullString, "http://www.vg.no", vbNullString, vbNullString, SW_SHOWNORMAL End Sub Jeg brukte forøvrig under et minutt på å søke Endret 28. mars 2005 av Jonas Lenke til kommentar
nilsh Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 får feil på Me.hwnd.. hva skal den gjøre? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Du kan begynne meg å si hvor du har puttet koden. Tilfeldighvis ikke i en UserControl? Isåfall bytter du bare ut Me med UserControl. Lenke til kommentar
nilsh Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Det er bare en enkel form som jeg tenkte å ha en link til en internettside på.. helt enkelt.. linken skal komme fra en database..men det har jeg i boks tror jeg.. får frem selve linken men det skjer ikke noe når jeg trykker på den. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Programmerer du ActiveX eller noe sånt? Det kan jeg ingen ting om, men prøv å bytt ut Me.hWnd med <navn-på-objektet-som-koden-ligger-i>.hWnd Lenke til kommentar
nilsh Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Nei gjør ikke det.. tror jeg har den første kodebiten på feil plass eller noe.. hvor skal jeg lime inn den? Den biten som kommer før selve "knappen"? feil: 'hwnd' is not a member of 'WindowsApplication1.Form1'. Endret 28. mars 2005 av nilsh Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Du programmerer vel ikke VB.net ...? Edit: ShellExecute-koden er API som skal plaserer helt øverst i koden. Edit: Fordi du skjønner jeg programmerer VB 6.0 Vet ikke om noen av kodene jeg har limt inn funker.. Endret 28. mars 2005 av Jonas Lenke til kommentar
nilsh Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 jo gjør det. Boooh! får det ikke til! :S prøver senere Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg undres på om vi ikke burde lage en sticky hvor vi forklarer at trådstartere må spesifisere hvilken versjon av Visual Basic en benytter, og generelt sett informere inngående i første post om selve problemet. Uansett, i VB .NET kan du benytte en såkalt LinkLabel, hvilket du finner i Toolbox-vinduet, til å legge inn linker i formen din. Legg inn en sådan og kall den for lblLink, hvorpå du klikker på Links (i Properties-vinduet) og knappen "..." som kommer inn ved siden av. Marker den eksisterende teksten - endre den om ønskelig - og skriv inn linken til websiden du ønsker å åpne. Legg dernest inn følgende kode for å få det hele til å fungere: Private Sub lnkLabel_LinkClicked(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.LinkLabelLinkClickedEventArgs) Handles lnkLabel.LinkClicked System.Diagnostics.Process.Start(e.Link.LinkData) End Sub Lenke til kommentar
nilsh Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Det var en grei forklaring egentlig.. men jeg finner ikke der det står links på properties-vinduet. Jeg har versjon 7.1. Fikk det til å virke ved å skrive linken i koden, men jeg vil jo ikke "hardkode" linken.. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Du kan jo også legge til linker via kode: Private Sub frmTest_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load ' Set ny tekst lnkLabel.Text = "google.com" & vbCrLf & "hardware.no" ' Fjern alle tidligere linker lnkLabel.Links.Clear() lnkLabel.Links.Add(0, 10).LinkData = "http://www.google.com/" lnkLabel.Links.Add(12, 11).LinkData = "http://www.hardware.no/" End Sub Lenke til kommentar
nilsh Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Nå klarte jeg det..! brukte kode for å legge til linkene fra databasen. nice deretter "System.Diagnostics.Process.Start(e.Link.LinkData)" under link-labelen Endret 28. mars 2005 av nilsh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå