mr messenger Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hei. Trenger litt hjelp her... Jeg skal gå over til cpgnuke.. Og må konvertere databasen min. hvordan konverterer jeg databasen over til UTF-8, f.eks med Ultraedit? mvh Mr. messenger! Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Er databasen i mysql? Hmm og forrige db data er ikke i utf-8? Nå vet jeg ikke hvilken CMS du hadde før, så konvertering av data/struktur fra gammel til ny får bli din greie (har ikke noe erfaring med cpgnuke heller). Men jeg vil tro det skulle holde med å lagre den nye restrukturerte SQL fila, som du skal bruke med cpgnuke, som utf-8 i ultraedit (vet ikke hvordan du gjør det i ultraedit, vet at i notepad så kan du velge save as og velge encoding der). Så bruker du den utf-8 encoda fila til å "importe" i f.eks phpMyAdmin. Husk på å logge deg inn med language satt til f.eks "English (en-utf-8). Da er du sikker på at data blir utf-8 gjennom prosessen. Lenke til kommentar
mr messenger Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 Nå er cpgnuke lastet opp og installert helt riktig.. Og konverteringen av database i boks. Men det har opp en database som er feil. Den gjør at vi ikke kommer inn på forsiden. Vet noen hvordan dette kan fikses? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå