Gå til innhold

Endret: Charset Problem mellom IE, Firefox!

Anbefalte innlegg

Ja, har som de fleste andre ett charsett problem med cutenews som jeg ikke forstår mye av.

Skal prøve å forklare:

Hovedsiden min includer cutenews.php. Cutenews.php includer cutenews/show_news.php, viser æøå perfekt og er utf-8.

Hovedsiden er i ISO-8859-1 encoding og viser ikke æøå i fra cutenews, men fra andre skript som bruker æøå som er lagret i ansi.

--> cutenews.php

--> index.php

Noen som har noen løsninger? Har skifta ALLE filene i cutenewsmappa til utf-8 encoding, så er det sagt.

Håper på seriøse svar. :yes:

Endret av ett
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å mikse flere charset slik blir vel et problem vel?

Prøv og lagre index.php som utf-8 samtidig som du også endrer charset i html koden til utf-8: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

Lenke til kommentar

Har fiksa det nå.

Litt av problemet er at jeg henter ut data fra ett phpBBforum til hovedsiden min og når phpbb forumet er iso encoding, så virka ikke det hvis jeg hadde utf'8 på hovedsiden min, men når jeg gjorde den om til iso så virket den.

Da var problemet at noen andre skript som brukte utf-8 ble feil og de måtte gjøres om til ansi. Aner ikke hvordan jeg fikk til nyhetsscriptet, men løste det nok i går når jeg prøvde å løse det.

Takk for gode tips i alle fall. Nå er siden min fri får å -er og alt mulig annet piss! :w00t:

Lenke til kommentar

Beklager dobbeltpost, men nå så jeg at siden er helt fucka opp i IE og Opera og Perfekt i Mozilla!!! Noen som har hatt sånne problemer før?

link: www.juventusnorge.1go.dk

Index.php (Iso-8859-1) Måtte gjør dette for å få æøå riktig i Siste poster skriptet. Funket ikke i Utf-8.

Forumet (Iso-889-1)

Cutenews (utf-8)

Andre skript (ansi)

Ser kanskje at dette kan være noe av feilen, men det funker jo i Firefox og ikke i Opera og IE. Anyone? Er litt desperat nå! :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...