Jimstar Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) jeg har en shuttle sn45g med et blått led-light foran som viser at pcen er på. jeg liker ikke dette lyset, da alle vifter osv er røde! når jeg skrudde av fronten var det ikke en liten lyspære som jeg trodde, men en chip hvor det er hdd-lys, reset knap, på-knapp og det blå irriterende lyset. Jeg tror de har lodda på det blå lyset når de produserte den.. bakpå chippen er det 2 små metallbiter som stikker ut fra lyspæra, det tipper jeg er inn/ut strøm eller noe jeg er veldig usikker på hvordan jeg kan gjøre dette, men kan jeg : - bare klippe over den lille pæra med en tang - fidle litt med metallgreiene bak for å slukke lyset Finnes det noe annen måte å gjøre det på...? James ps. håper en moderator flytter denne topicen, vet ikke hvor jeg bør legge den Endret 28. mars 2005 av JamesT^ Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Kan du ikke bare koble fra den ledningen til lampa som går ut fra hk? Lenke til kommentar
maze Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hmmm. vis det er noe sånt eget print foran der så går det jo an å bare lodde ut leden. så er problemet løst! Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 eget print? jeg skjønner ikke helt... det er masse ledninger, 8 stk til 4 ting.. Det vil si ut og inn. men går ikke an og ta ut en og en, og kan ikke klippe over fordi vet ikke hvilken som er rett, det kan jeg bare ikke være sikker på... Men hvis jeg kan lodde er det dritdigg.. Jeg ser at den er festet veldig ordentlig på, men nederst på lampen er det bare plastikk tror jeg, det er bare pære på øvre delen. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 emm chip sier du... ble litt usikker der, mener du en IC eller et kretskort?? om det er et kretskort (som det sansynligvis er) så kan du prøve å løsne dette kortet og finne frem en loddebolt og lodde av denne LEDen å sette på kretskortet igjen... Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 jeg kan få tak i et kamera og ta et bilde...? :] det er ikke lett å forklare noe her.. bare dere kan vente en dag så skal jeg ta et bilde til dere James Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 De 8 ledningene deles ikke de opp når de kommer til hovedkorte å blir til 4 kontakter som er festet til hovedkorte? Da er det jo bare å finne ut hva som er det lyset å trekke den ut. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 De 8 ledningene deles ikke de opp når de kommer til hovedkorte å blir til 4 kontakter som er festet til hovedkorte? Da er det jo bare å finne ut hva som er det lyset å trekke den ut. klart jeg kunne gjort det. bare at jeg ikke vet hvilken retning ledningene gir strøm, og kan ikke bare dra og sette inn igjen! Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 hei kunne dessverre ikke fikse kamera så jeg får bare enten knuse det, eller leve med det... takk for hjelpen... James Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 muahahahhaha Tok litt sort rørlegger teip over den, og det gjorde jobben! Lenke til kommentar
icer Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Høres ikke ut som du ser begge sidene heller? Hadde det vert et kretskort så ville det bare blitt en plate så hadde du enkelt sett at der "bena" til leddet går ned er det lodding på andre siden.... Du kan prøve et multimeter med diodetest... Du prøver først å sette polene på forskjellige steder og om det piper snur du polene sånn at du du har de nøyktig samme plass men omvendt, piper det nå har du feil komponent, om det ikke piper er det ganske sikkert LED'et siden det er en diode og dioder leder ene retningen og sperrer den andre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå