Gå til innhold

Nybegynner spørs: hva er gmail?

Nessi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betyr Gmail også at man kan sende en 900mb fil ( vedlegg) til serveren så en kompis, som får mailen, kan laste den ned når det passer en slik at jeg ikke trenger å ha en ftp gående når han gidder å downe?

Eller er det slik at det er begrensninger på hva man kan sende, men at det er 1 gigs lagrings plass?'

Hvis det første er mulig hvor høy hastighet har gmail serveren ned da?

Lenke til kommentar

Du kan ikke ha vedlegg større enn 10mb.

With Gmail, you can send and receive messages up to 10 megabytes (MB) in size. However, the precise amount allowable will depend on the attachment.

When you add an attachment, the size of a file may increase because transport encodings are automatically added. (Transport encodings are the information that allows your message to be safely sent and read.)

This means that in some cases, attachments that are 6 to 10MB in size may push the total message size above 10MB. When this happens, Gmail displays a warning that your message exceeds the 10MB limit.

Lenke til kommentar
Du kan ikke ha vedlegg større enn 10mb.
Det er egentlig lite... Den som vil ha enda mer lagringsplass kan bruke Xasamail, den har 2 gb lagringsplass. Designet er kanskje litt kjedelig, men stilent uten stygge bannere/reklame osv.

Den som vil ha Gmail PM meg og oppgi mailadressen :D Jeg føler det på meg at Hotmail kommer til å slite litt fremover, etter at Gmail har kommet ut. Noen som tror det samme?

Lenke til kommentar

Hotmail har gitt de fleste brukerene sine 250mb lagringsplass (foruten oss i Norge), og det holder vel for de fleste når vedleggsstørrelsen de tilbyr er noelunde lik. Emigreringen over til gmail og andre alternativer vil nok bli bremset en del av det.

Lenke til kommentar
Hotmail har gitt de fleste brukerene sine 250mb lagringsplass (foruten oss i Norge), og det holder vel for de fleste når vedleggsstørrelsen de tilbyr er noelunde lik. Emigreringen over til gmail og andre alternativer vil nok bli bremset en del av det.

Tja, er man interessert i Pop eller Imap (kommer kanskje snart til Gmail), er vel ikke Hotmail så mye å trakte etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...