ATi-Radeon Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hei, jeg har begynt å sample, noen som har noen tips og tips til sanger jeg kan øve meg å sample med? .takk Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Finn noen gamle dame-vokaler. Det er alltid kult. (nesten) Prøv Kate Bush. Et lite tips. Bare ta et dykk i LP arkivet ditt / mamma og pappa / bestefar og bestemor/ Der finner du nok noe bra! Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 ok, takk. Wuthering heights skal jeg prøve. Noen flere tips? bare legg ut samplene deres her også Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) personlig liker jeg godt å sample med acoustiske piano/gitar låter. som danno_O så, titt innom foreldra dine's LP samliger (vhis du har en platespiller så klart) sjæl har jeg ikke platespiller så jeg laster heller ned låter fra nettet. jeg liker godt å sample fra artister som f.eks: Joe Cocker, Alan Jackson, Elton John, Abba, John Legend. og mange fler jeg bare ga noen eksempler prøv å søke litt i et nedlasningsprogram/LP plater. jeg sier bare, start diggin Og foresten, i starten kan det være lurt å laste ned drumloops fra nettet. hakke noen sider til deg men det finner du sikkert ut av. så kan du mixe og trikse med dem for å få mest mulig punch ut av dem og en ting til, hvilke programmer bruker du? eller bruker du hardware? Endret 29. mars 2005 av Rykende_Kaffe Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 bruker cool edit pro 2.0, mamma og pappa har en hel HAUUUUUUG med 70 og 80 talls ep'er, men som sakt så sitter jeg på pcen Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 LP'er er ypperlig, men bruker du bare cool edit pro 2.0? eller bruker du det bare til å choppe med? jeg anbefaler vertfal friutyloops til å flippe shiten Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 noen som vet om noen gode classic sanger, som bethoven og mozart osv..? skal legge oppå drum beats og se om noen am. rappere er intrisert. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 bruker cool edit pro 2.0, mamma og pappa har en hel HAUUUUUUG med 70 og 80 talls ep'er, men som sakt så sitter jeg på pcen Pass på rettigheter... Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Oiii... Rettigheter, hva er det på dette forumet... :!: Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 noen som vet om noen gode classic sanger, som bethoven og mozart osv..?skal legge oppå drum beats og se om noen am. rappere er intrisert. du må ha få litt skills før du byner å produsere for rappere (vet ikke om du har det eller ikke da) det er bare å søke på mozart/bethoven eller hva du nå skal ha og bare laste ned som faen. men mine erfaringer er at klassiske sanger er noe dritt å resample med, de er for treige og henger for mye. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Oiii...Rettigheter, hva er det på dette forumet... :!: Det er noe man må passe på hvis man har tenkt å distribuere samples på nettet i en eller annen form. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå