Skribenten_ Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) jeg har hørt at man kan få hovedkort som takler hele 4GB ram.. men det optimale i dag er vel 1 GB RAM. derfor lurer jeg på om noen det er noen av dere der ute som har 2-3 eller 4GB RAM.. og hvordan funker egentelig det.. blir det noe spesielt raskere med 4GB ram en om du har 1gigg? eller er det sånn av 4 gigg faktisk er 4 ganger raskere en 1 gigg? Endret 28. mars 2005 av janern21 Lenke til kommentar
WhipTheWiz Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Det er ikke lov med CAPS lock i emnetittelen, fjern det eller så blir tråden stengt. Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Det er ikke lov med CAPS lock i emnetittelen, fjern det eller så blir tråden stengt. det var jo ikke meningen og skrive det med caps locken.. gigabyte og ram skrives som regel med store bokstaver da de er forkortelser Lenke til kommentar
Tias Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hehe, humor, nå som du har fjernet caps blir emnetittel feil, da gb ikke står for gigabyte men for gigabitt. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hadde en post om noe lignende.. Her: http://forum.overklokking.no/index.php?sho...c=385014&hl=ram Dessuten burde vel denne posten vært posta i RAM / Minne forumet.. Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) En ting du kan tenke på, er jo hva du trenger dette til =) Hvis du vil ha god ytelse (i spill og vanlig kontorarbeid), vil vel 2x512 være det mest optimale, da det leser og skriver raskt. Med mindre du jobber med tyngre visuelle oppgaver, vil du neppe trenge noe mer, på en stund. Jeg jobber i et grafisk firma, og har 2 GB minne. Det er _sjelden_ jeg maxer ut dette. Ytelsesmessig i spill/kontorarbeid er nok 1024 det mest optimale nu. SKal ikke si at 2048 ikke er bra, men det er nok behovsprøvet, alt sammen. Christoffer Edit: Dårlig post av meg, egentlig. for å svare mer på det du spør om: Nei, mellom 1gb ram og 4 gb ram vil du nok ikke merke de store forskjellene, før du begynner å kjøre SVÆRT tunge oppgaver. Endret 28. mars 2005 av Lorang-Dahl Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Dessuten burde vel denne posten vært posta i RAM / Minne forumet.. Flyttes dit. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 I tillegg er ikke emnefeltet spesielt beskrivende. Endrer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå