anaconda Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg er så lei den forferdelige støyen. Dette støyer: Strømforsyning: Chieftec 340W CPU vifta P4 2,4Ghz Western Digital 200GB ?? Jeg har nå koblet fra den ene harddisken, en Western Digital 120GB Special Edition. KLarte ikke det bråket. Har en Western Digital på 200GB. Hører ikke den så godt nå, på grunn av CPU vifta og strømforsyninga. Tror jeg etterhvert skal kjøpe harddisker fra seagate. Det jeg lurer på er hvilken strømforsyning jeg skal kjøpe? Tror 400W holder. Hvilken CPU vifte bør jeg kjøpe? Jeg overklokker ikke. Vil bare ha noe som går stille. Jeg har også vurdert og bytte kabinett, for eksempel Antic Sonate eller et ferdig støydempet fra Noise Control, men det blir ganske dyrt. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Åssen klarer du å bli irritert av støy fra harddisker? har 3stk western digital caviar. Men hører ikke et pip fra de. Kanskje grunnet kabinett vifter osv. og at jeg ikke er kresen på støy. Men hvis du plages av det så er det vel flere ting du kan gjøre før du bruker mange kroner på nye hd'er. - Skumgummi eller lignende mellom harddisken og harddisk brønnen. - så en fiffig løsning på harddisk oppheng med sykkelslange. Som Hondaen brukte til sitt pc-i-bil prosjekt. det vil vel i det minste minske vibrasjon og støy i mindre grad. Edit: Hvis du er så kresen på støy så vurder vannkjøling, da er ihvertfall cpu og gpu borte. og kjøp vifteløs PSU. Hvis du virkelig skal dra det langt så kjøp 5400rpm hd'er. Alternativ til å senke støyen fra hdd er å lage et eget avlukka "rom" inni kabinettet til alle hd'ene, med lydisolering. Edit2: Kan jo også handle hørselsvern Du drar kanskje ikke på så mange lan? eller bruker headphonse flittig i de tilfeller? Sette kabinettet under desken funker jo også, trenke ha huet inni kabinettet. Eller gi meg hele pcen å kjør vifteløs 486. Endret 28. mars 2005 av BKB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå