Gå til innhold

Maxtor 7200RPM D740X Støy

Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt en Maxtor 60GB 7200RPM type D740X og er meget skuffet over høyt støy nivå.

Disken gir fra seg en høyfrekvent vinende lyd som er helt uutholdelig. Er det noen som har erfaring med denne disken? Er usikker om det er feil på min disk eller om Maxtor diskene ikke er bedre med hensyn til støy.

Mvh

arr1000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-01 13:10, arr1000 skrev:

Hei

Har kjøpt en Maxtor 60GB 7200RPM type D740X og er meget skuffet over høyt støy nivå.

Disken gir fra seg en høyfrekvent vinende lyd som er helt uutholdelig. Er det noen som har erfaring med denne disken? Er usikker om det er feil på min disk eller om Maxtor diskene ikke er bedre med hensyn til støy.

Mvh

arr1000

Har samme støyen på min Maxtor 80GB, så du er ikke alene om å ha støy fra disse diskene. Det hjalp en hel del å montere den i en novibes harddiskramme som jeg kjøpte av Microplex.

Mvh

Ygdrasil

Lenke til kommentar

Siden du beskriver det som en vinende lyd kan det være "søkefunksjonen" i hardisken som skaper det. Enkelte Seagate disker hadde dette problemet. Segate ordnet det greit ved at folk lastet ned en liten fil som man deretter kjørte opp i DOS, så var søkefunksjonen slått av og lyden vekk.

Send en mail til Maxtor support der du beskriver det så godt du kan. Hvis du har samme problem som beskrevet vil nok Maxtor ha en lignende løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...