Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk over tunområde - noen tips?


Anbefalte innlegg

Planlegger å etablere et trådløst nettverk mellom to bygninger som er 60 meter fra hverandre. De to PCene som skal kobles til nettverket i første omgang, står ca 15 meter inne i hvert av husene (tradisjonelle trehus), slik at total avstand mellom dem blir 90 meter. På grunn av telefonkontaktene, må routeren stå ca rett ved den ene PCen. Er det noen som har erfaring med et lignende nettverk? Vil en god router klare å gi brukbare signaler til PCen som står 90 meter unna? Finnes det noen duppeditter som jeg kan sette inn for å forsterke signalet? Har hørt at dette finnes, men kjenner ingen som kan noe om dette. Vil helst slippe å bygge antenne.

 

Thor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du legger TP kabel fra ADSL routeren og ut til den tråløse routeren som plaseres på strategisk plass...

Sett er tråløst PCI kort i PCen over tunet.

 

Har selv satt en routeren på loftet så antennene stikker ned ut i friluft og TPkabel til ADSL routeren og TP kabel til PCen.(du kan og sette et tråløst PCI kort i den)

 

Den andre maskinen står ca 150m unna med fri sikt til husveggen og ca 10 m inni huset(3 stk trevegger)Tråløst PCI kort i denne

Fungerer meget bra.

 

Billig og grei løsning.

Du trenger en tråløs router og et eller to PCI kort + TP kabel

Endret av taz
Lenke til kommentar

Jeg ville sagt at dette ikke var noe problem . Man "tager hva man haver" eller i dette tilfelle trenger og det må bli følgende :

 

1. Trådløs router m/ mulighet for utvendig antenne .

2. Utvendig antenne , helst retningsbestemt .

3. Accesspunkt m/ mulighet for utvendig antenne .

4. Utvendig antenne , lik den i hovedhuset .

5. 15 meter cat5 kabel fra AP til PC i hus nr2 .

 

Garantert stabilt , ikke nevner jeg navn på noen komponenter grunnet viss frykt for flaming men jeg garanterer at det er 100% stabilt nett ut av en slik kombo .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...