dale Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Hey, jeg oppdaget i dag til min store forskrekelse at cpu'en sitter BOM fast til cpu blokka, det er standar intel "kjøle pute" eller hva man kaller det imellom ribba og cpu. Boxed vifte montert uten "mods" og nå sitter cpu'en bom fast i den, jeg "rev" med meg cpu'en når jeg tok av vifta... Er redd jeg kanskje har skadet noe... Noen som har opplevd lignende og hvordan burde jeg gå frem for å få den løs? Takker for svar! Mvh Kristoffer Dale Lenke til kommentar
dale Skrevet 1. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2002 jeg ble sur og røsket den løs, det gikk fint, den glapp lett etter ett par små "støt" fra tommelen, :smile: Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Bare stikk en tollkniv under, og prøv og vipp den av. Hvis ikke det går, varm ribba og cpu litt opp. Den tåler fint 70-80 grader (da du brenner deg) Så er det bare og ta kniven og gjøre det samme. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Hadde samme probb på en P 133 jeg skulle ta prosessorvifta fra engang.Blei etterhvert så sur,at jeg knuste kjærna,bøyde alle pin'sene på den og knakk den i to.Vifta lever i beste velgående i mitt Colorcase Neonlight Kabinett :smile: Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Quote: Den 2002-07-01 12:49, dale skrev:jeg ble sur og røsket den løs, det gikk fint, den glapp lett etter ett par små "støt" fra tommelen, :smile: Funker den forsatt? hørt at støt dreper hardwares Lenke til kommentar
Bergenga Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Quote: Den 2002-07-06 20:49, King_mephisto skrev:Funker den forsatt? hørt at støt dreper hardwares Du tenker vel helst på harddisker, da. De skal helst ikke ha støt i det hele tatt. Det er fordi skrive-/lesearmene lager hakk i plata, som senere utvikler seg til store skader, og løsrevne biter legger seg ned andre plasser og gjør skade de også. Det hele ender med at harddisken kræsjer. (Dagen før du skal skrive ut særoppgava eller hovedprosjektet!) Vet ikke om noen særlig andre ting som ikke tåler harde bevegelser. Når det gjelder å ta løs CPUen, så burde det gå bra så lenge du ikke stikker kniven så langt inn som til selve CPUen. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Nyere harddisker er bedre utsyrt da. Nå¨r de går rundt er de ikke i direkte kontakt med plata og når strømmen blir borte parkeres lese/skrivehode automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå