Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) cat5 er det jeg har hørt skal være bra. nå var jeg nettopp vært på bluecom og de leverer en cat6 kabel med internetten der. så hva er forskjellen? Endret 28. mars 2005 av KRAFortune Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 cat5e eller cat6 støtter 1000mbit overføring, men boksene du har støtter vel bare 100mbit eller kanskje 10mbit så det er ikke ett stort poeng i å ha cat6 eller cat 5e Lenke til kommentar
Lou Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Cat 5 duger fint hvis du skal forlenge eller legge ny telefon/ ADSL- kabel. Cat 6 er lurt dersom det et gigabit nettverk du skal legge opp. Her er en liten oversikt over de forskjellige kategoriene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 så hva burde jeg bruke på en vanlig adsl linje? har allerede kjøpt cat5ekabel så jeg håper jeg kan bruke den det jeg lurer på også er hvilken kabeltype som vil være best i teorien Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 ok så cat5e er og foretrekke altså Lenke til kommentar
Kalvadoss Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Ok eg e i litt kødde humør idag men vil bare si at adsl trenger ikkje mer en gode gamle cat 3(opptil 10 mbit)pga lav hastighet under 10 mbit(med mindre du har adsl 2) Cat 5(100mbit + kan strekkes 90m pluss 10+10) e nok d vanligste og funker for alle som ikkje sitter på gbit nettverk. Billig! Cat 5e(Faktisk1000mbit men lav rekkevidde for dette) Joda koster ca d samme no. Cat 6(1000mbit kan strekkes lengre) koster litt mer men bare noen små kroner så ikkje noe å stusse på egentli alt blir oppgradert til gbit nett no. Håper du allerede har fikset saken og denne posten e unyttig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå