[PP]PhoEniX Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg har funnet ut at jeg må oppgradere pc'en min nå.Og da lurte jeg på om noen kune hjelpe eg litt med å finne ut hva jeg bør kjøpe.Pc'en må kunne kjøre f.eks. World Of Warcraft,Half Life 2 og lignende spill helt hakk fritt.Ellers har jeg vel ikke så mange krav. Satt og kikket litt på komplett og fant denne oppgraderings pakken: 307752 - AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte 118498 - TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs 307784 - MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16 303162 - NN Antistatisk Armlenke 1.8 meter BW-106BL-L4 kan finne den på: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308335&cks=SPK Lurte på om det er noen som kan si meg om den er noe å satse på eller om det er noe annet jeg bør kjøpe. Jeg trenger også et skjermkort tenker jeg,det blir nok et PCI-E kort til en plass rundt 2000,- tenker jeg.Noen som kan anbefale meg et kort? Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 http://komplett.no/k/ki.asp?sku=308130&cks=PRL , er et bra skjermkort, eller ville jeg kansje valgt en bedre cpu-vifte så du har mulighet for å overklokke cpu'en litt. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 nå vet jeg ikke om skjermkortet christian linker til er bedre enn vanlige 6600GT med 128mb ram, men en del dyrere var det i alle fall...om du vil ha et billigere anbefaler jeg MSI sitt...det har også en stillegående kjøler og god bundle! ang. cpu-vifte så er jeg ikke enig...du klarer en fin overklokk med boxed-kjøler...(hadde 35% overklokk på min 3000+ med boxed kjøler) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvis du har tenkt til å overklokke,så bør du legge litt mer penger i ram. Hvis du ikke vil bruke mer penger på ram,så bytt hvertfall til disse Corsair brikkene. De koster bare 20 kr mer enn TwinMos. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Morten K: enig med deg hadde det ikke vært for at han går for en oppgraderingspakke...skal han ha samme komponenter med corsair value så må han ut med flere hundre kroner...og det er de ikke verdt! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Som andre sier,skal du klokke så velg en annen ram. Ellers er oppsettet dit meget bra og det hkèt er vel et av de bedre på markede i dag. Ang skjermkort ville jeg valgt et i 6800 serien eller i 800 serien til ati. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 nå vet jeg ikke om skjermkortet christian linker til er bedre enn vanlige 6600GT med 128mb ram, men en del dyrere var det i alle fall...om du vil ha et billigere anbefaler jeg MSI sitt...det har også en stillegående kjøler og god bundle! ang. cpu-vifte så er jeg ikke enig...du klarer en fin overklokk med boxed-kjøler...(hadde 35% overklokk på min 3000+ med boxed kjøler) Det jeg linket til er et XFX GeForce 6600GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 nå vet jeg ikke om skjermkortet christian linker til er bedre enn vanlige 6600GT med 128mb ram, men en del dyrere var det i alle fall...om du vil ha et billigere anbefaler jeg MSI sitt...det har også en stillegående kjøler og god bundle! ang. cpu-vifte så er jeg ikke enig...du klarer en fin overklokk med boxed-kjøler...(hadde 35% overklokk på min 3000+ med boxed kjøler) Det jeg linket til er et XFX GeForce 6600GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail jeg klarte faktisk å klikke på linken da... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvis du har tenkt til å overklokke,så bør du legge litt mer penger i ram.Hvis du ikke vil bruke mer penger på ram,så bytt hvertfall til disse Corsair brikkene. De koster bare 20 kr mer enn TwinMos. Enig i at man kasnkje burde bytte bort TwinMos, men man kan klokke med "value" RAM og.... setter bare ned RAM/CPU ratioen... Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Ser jo bra ut, men jeg vil også anbefale Corsair Value serien! Har aldri hadd noe problemer med de XFX GeForce 6600GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Ser jo bra ut, men jeg vil også anbefale Corsair Value serien! Har aldri hadd noe problemer med de XFX GeForce 6600GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail Så du vil anbefale han å droppe oppgraderingspakken og heller bruke flere hundre kroner ekstra for å få corsair value brikker? Det er samme skjermkortet som christian linket til...vet du noe om støy og ytelse på det? trådstarter: om du skal klokke så har du mer å hente om du skifter over til en del dyrere ram, men det er fullt mulig å klokke cpu'en en del selvom du går får "billig-ram"! Lenke til kommentar
[PP]PhoEniX Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Jeg takker for alle svar Ser at en del av dere snakker om klokking,glemte å nevne det i den første tråden,men jeg har så absolutt ikke tenkt å drive med klokking.Det er sikkert fint og flott,men jeg gidder bare ikke å vase meg inn på noe sånt.Har absolutt null peiling på det. Jeg er heller ikke nøtt for og gå for den oppgraderings pakken,så viss noen vet om noe som er bedre og ikke koster så sinnsykt mye mer,så må dere bare si fra. Alle forslag tas imot med stor takk. Endret 28. mars 2005 av [PP]PhoEniX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå