Gå til innhold

Alt jeg scanner blir blurry

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter en stunds fravær dro jeg frem min Mustek 1200 CP i går og skulle scanne litt, men resultatenen har dessverre blir mildt sagt skuffende:

Noen som har formeninger om hva som er galt? Har lastet ned nye drivere til XP (ikke at det burde ha noe å si på denne typen feil, men), og glasset er rent.

På forhånd takk

post-80-1111998749_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde først med de gamle filene, og da det ikke funka avinstallerte jeg og lastet jeg ned helt freshe XP drivere, men det ble ikke noe bedre. Det er nok noe med hardware.

Kan jo forresten legge til at det er serial-plugg og ikke USB, om det skulle hjelpe noe.

Lenke til kommentar
For det er dumt å foreslå noe så enkelt som at du scanner et tekst og scanneren tror der er bilde i "grayscale" eller lignende.

Dette synes jeg ikke var dumt å foreslå - tvert imot.

Dette bildet er jo scannet i rent svart-hvitt, ikke gråtoner. Trippelsjekk TWAIN modulen din i programmet du bruker til innscanning - hva står den på i scannemodus?

Edit: PS. Er du nå helt sikker på at du scanner gjennom seriellkabel da? Jeg tror du bruker paralellkabelen....

Endret av Dykkern
Lenke til kommentar

Bildesensoren er vanligvis en CCD brikke med seriell analog utgang. Måten bildet blir dratt ut på i en retning tyder på at den analoge kretsen som forsterker signalet er defekt sånn at A/D konverteren får et signal som er helt feil.

Teoretisk sett kan det være et problem som oppstår å grunn av at programvaren konfigurerer scanneren feil men det ser ut som et hardware problem.

Prøv scanneren på en annen PC, hvis den ikke virker der heller så kjøp en ny.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Bildesensoren er vanligvis en CCD brikke med seriell analog utgang. Måten bildet blir dratt ut på i en retning tyder på at den analoge kretsen som forsterker signalet er defekt sånn at A/D konverteren får et signal som er helt feil.

Teoretisk sett kan det være et problem som oppstår å grunn av at programvaren konfigurerer scanneren feil men det ser ut som et hardware problem.

Prøv scanneren på en annen PC, hvis den ikke virker der heller så kjøp en ny.

Nå fikk jeg endelig somlet meg til å prøve på en annen maskin, og der fungerte det helt fint. Det rare er at jeg installerte XP drivere på den originale maskinen, for den kunne ikke bruke de originale medfølgende, mens den andre jeg prøvde fungerte med de originale, men kunne ikke installere drivere for XP

(Og, ja, begge maskinene kjører med XP :))

Endret av Lachrymol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...