Lorentsen Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 For det første lurer jeg veldig på hva k%n filter gjør og om det øker noe effekt på motoren? Er det dyrt? Og effektpotte, er det mest bare lyd som blir effekt eller er det noe motoreffekt som også blir resultat? Bilen jeg har er en Mercedes 190e, 2.0! Hvis jeg skulle prøve å sette inn chip, er det mye arbeid for å få det stilt rett inn? Lenke til kommentar
trra Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) K&N filter er et luftfilter(innsatsfilter) som ikke gir så mye motstand som orginalt pappfilter som de fleste biler har, gjør at bilen puster lettere, men utgjør ikke den store forskjellen , alt fra 1hk ekstra til over 10hk, kommer anpå motor. Koster ca 500-700kr for et innsatsfilter. Bytter du bare bakpotte så får du nok ikke mer effekt, kun lyd. Bytter du hele eksosanlegget kan du få noen ekstra hk, spesielt på turbo biler kan man få litt ekstra. Om du får effektøkning kommer anpå hvor bra det orginale eksosanlegget er og hvor godt designet effektanlegget er. Endret 28. mars 2005 av trra Lenke til kommentar
528i Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 enig med trra her ja, men med filter og effanlegg vil det føles som den går bedre. pga lyden. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Det vil jo også gå litt bedre... Er jo andre ting enn hk som teller... Lenke til kommentar
Lorentsen Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Javel, så da er det altså bare en "bedre" type luftfilter med andre ord?! Har dere noe kjennskap til chip da? Bilen jeg har er mercedes 190e, en chip til den, er det vanskelig å få rett innstilt og vil det bli mye effektøkning? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 K&N filter gjør at den, som nevnt, puster lettere, og du vil få litt bedre akslerasjon... Også den gromlyden fra luftfilteret da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå