Bogan Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Noen som vet om noen tjenester(nettsider etc) hvor en kan få jusshjelp? Altså feks en nettside hvor studenter hjelper deg i en sak? tjenesten må være gratis! Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hva har du rota deg borti nå? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 http://www.jus.uio.no/jussbuss/ Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Tusen takk jarmo Har ikke rota meg oppi noe. Meget kort fortalt: Vi har mistet jobben her jeg jobber på 1 ukes varsel Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Du kan også bruke fri rettshjelp. det er helt gratis. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Takker for hjelp. kommer til å prøve begge disse i løpet av uken, må bare få ordentlig beskjed om hva som skjer, etter møtet sjefene har. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Mange inboforsikringer dekker fri rettshjelp/advokathjelp. Sjekk dette. Advokaten din kan hjelpe deg med det. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Mange inboforsikringer dekker fri rettshjelp/advokathjelp. Sjekk dette. Advokaten din kan hjelpe deg med det. Dette er ofte de dyrere innboforsikringene, er han student eller ikke kommet dit at han har kone, barn og golden retriver, så er det stor sjanse for at han ikke har denne typen. Hadde han hatt egen advokat hadde han vel sannsynligvis ikke spurt her? Finnes også "gatejurister" i oslo og trondheim. Hvor lett det er å huke tak i en aner jeg ikke. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Mange inboforsikringer dekker fri rettshjelp/advokathjelp. Sjekk dette. Advokaten din kan hjelpe deg med det. Dette er ofte de dyrere innboforsikringene, er han student eller ikke kommet dit at han har kone, barn og golden retriver, så er det stor sjanse for at han ikke har denne typen. Hadde han hatt egen advokat hadde han vel sannsynligvis ikke spurt her? Finnes også "gatejurister" i oslo og trondheim. Hvor lett det er å huke tak i en aner jeg ikke. I følge min far, både norsk og amerikansk advokatbevilling, dekker nesten alle innboforsikringer dette. Det er et skjema advokaten har, som du må fylle ut, så sender han det til forsikringsselskapet. Det er bare noen få som ikke har det. Er han student, så bor han kanskje hjemme, og kan få hjelp på den måten. Jussbuss og gatejuristen gir kun en halvtime gratis hjelp. Mamma var med i jussbuss da hun studerte. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Saken hans gjelder jo arbeid, er han organisert gjennom en fagforening, har de advokater ansatt som kan hjelpe. Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Tusen takk jarmo Har ikke rota meg oppi noe. Meget kort fortalt: Vi har mistet jobben her jeg jobber på 1 ukes varsel vist du mista jobben pga en konkurs. så er det fult lovlig. det gjorde jeg.. fikk beskjed kl 12.00 og etter en kort breefing fra bobestyrer var det på en laang ferie gitt. men skylles det bare en "vanlig" oppsigelse så skal den være godt begrunnet for at dem kan sparke deg med 1 ukes varsel. så få en advokat til å ta saken..tviler på at du taper den der. da skal du ha oppført deg veeeldig stygt og påført firma ubotelig skade, grovt uaktsomt. er inne i en tvist selv, som har vart i 6 mnd nå. så bare vær oppmerksom at det kan trekke ut i tid. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 Skal være møte denne uken så få rnemere beskjed. Kort fortalt Vekter firmaet jeg jobber hadde kontrakt med et firma som skule voktes.. Det firmaet har sagt opp kontrakten. Foreløbig ser det ut ti at vi som jobbet fast der bare blir tilbudt andre jobber... og det er jobber som ikke er like og dekker det samme behovene kravene våre. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 (endret) Saken hans gjelder jo arbeid, er han organisert gjennom en fagforening, har de advokater ansatt som kan hjelpe. null fagforening og nytilsatt tillitsvalgt Endret 29. mars 2005 av Bogan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå