PSV Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg har noe som dukket opp for litt siden... Når jeg går inn på Min Datamaskin>egenskaper>maskinvare>enhetsbehandling så går jeg ned på ''Prosessorer'' så trykker jeg på plussen ( eller dobbeltklikker) så kommer det opp to stykk : Intel® Pentium® 4 CPU 3.40GHz, er dette normalt ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Det er normalt at prosessoren identifiseres som to stk pga Hyper-Threading. Du har nok bare en prosessor. Endret 28. mars 2005 av Rikky Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Ja. Det er Hyperthreadinga i action Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Pentium-prosessorer med 800MHz-buss har HT, HyperThreading-teknologi, noe som gjør at prosessoren kan behandle to "tråder" samtidig. Dette kan i enkelte situasjoner føre til høyere ytelse i form av et mer responsivt system som kan jobbe med flere ting samtidig. Du har nok altså ikke mer enn én prosessor, selv om Oppgavebehandling (Ctrl + Alt + Del) tror det er to. Det du ser da er disse to trådene som prosessoren kan behandle samtidig. Det var veldig grovt forklart, og man kan sikkert fylle flere sider med hvordan HT virker. Alt i alt er det ikke noe galt. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 OK. Men da er jo alt i orden da.. Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå