dadle Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg har en ekstern WD 120Gb Firewire harddisk, jeg kan koble den til min stasjonære maskin uten problemer, Win XP finner den umiddelbart og det er ikke noe problem. MEN når jeg kobler den til min bærbare pc pleier det som regel ikke å skje noenting.. Disken er ikke å finne i verken "min datamaskin" eller under "Datamaskinbehandling - Diskbehandling". Riktig nok har jeg på en eller annen måte klart å få den koblet til 2 ganger, men bare ved tilfeldigheter, tror jeg da.. Kan ikke huske at jeg gjorde noe spesiellt heller.. Da har det fungert så lenge pcen og disken var på, men så fort jeg skrudde av pcen og disken, samme opplegget igjen.. Har også testet den opp mot en annen bærbar, ikke noe problem, kobler opp med en gang. Er det noen som har noen tips om hva jeg kan foreta meg? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Er det en "ferdig" ekstern fra WD, eller en disk du har satt inn i et selvvalgt kabinett? Kobler du til med 4-pins eller 6-pins Firewire på den bærbare? Du har jo uansett koblet til strømadapteret (?), men forskjellen mellom 4-pins og 6-pins er strøm, så 4-pins kan skape problemer for enkelte periferiutstyr. Videre opplevde jeg noe veldig merkelig med et eMagic USB/Firewire-kabinett og en Seagate 200GB. Hvis jeg hadde kabinettet på høykant, brukte den medfølgende støtten, kom ikke disken opp i Windows. Når disken lå flatt på bordet, kom den opp. Dette kabinettet tok kvelden senere av andre årsaker, men det var ihvertfall et rart lite "problem". Lenke til kommentar
dadle Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Det er en "ferdig" ekstern disk, slik som denne: http://www.novatech.co.uk/novatech/specpage.html?WES-100111 Disken har to 6-pins uttak, mens pcen har ett 4-pins inntak, og jeg har en kabel med 4-pins på den ene siden og 6-pins på den andre siden. Ja strømmen er på Lenke til kommentar
PSV Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 En bærbar maskin skal klare å bruke fire-pins... Jeg har en 300GB ekstern harddisk (Maxtor) som er koblet til og den funker som bare det.... Har du prøvd å installere alle drivere ?? Lenke til kommentar
dadle Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg har ikke installert noen drivere i det hele tatt, det har jeg heller ikke gjort på de andre maskinene som jeg har brukt disken på. Alle kjører Win XP og alle finner disken med en gang. Dessuten kan jeg ikke finne noen drivere på cden som fulgte med, bare diagnose programmer, faq osv. men de kan ikke gjøre så mye.. for de finner heller ikke disken. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Har du testet med annet firewire-utstyr på PCen ?? Lenke til kommentar
dadle Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Har en Creative zen mp3 spiller med firewire som jeg bruker nå og da, ikke noe problemer med den. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Og den er 4-4pins?? det kan jo ha noe med det å gjøre da.... Lenke til kommentar
dadle Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Ja kabelen til Mp3-spilleren er 4pins - 4pins.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå