Jimster Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg venter ny AMD64 hardware i posten snart, men lurer på om jeg bør vente litt med å teste ut det nye 64bit Windows? Selv om den offisielle versjonen ikke slippes før i April har jeg fått tak I RC2 versjonen, men jeg ønsker at dem som har erfaringer med dette kan dele dem med meg og andre som er nyskjerrige på dette. Så del gjerne deres erfaringer, positivt såvel som negativt. Er det noe å hente på å "legge om" nu, eller bør jeg vente på mer support og drivere? Har dere bedre ytelse i Spill? Gjelder dette ATI såvel som Nvidia drivere? Takker så mye for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
tukols Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Har akkurat avinstallert min, etter å ha lekt litt med den. Grunnen var at jeg ikke kunne finne et antivirusprogram, og så ville jeg heller avinstallere den igjen. Det har jeg så fått nå: http://www.avast.com/eng/free_software.html Det er gratis for private! Ellers var det ingen problemer under installation. La den på D drevet, som dualboot med win xp home. Den fandt selv alle drivere til interne enheter: Netkort, lyd hovedkort etc. (Har Soltek SL-890Pro-939) Grafikkort: Her installerte den en standarddriver, som umiddelbart så ut til å fungere fint. Grunnet antivirusmangel, så nådde jeg ikke å innstallere den downloadede driver fra ATI. ATI har en betadriver, som dekker mange av deres grafikkort.: https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894 Problemer: HP driver kunne ikke skaffes til min PSC 2110. HP mente ikke de umiddelbart ville komme med noen heller. Dog så ligger det en del "boxed" drivere til HP printere i windows. Faktisk temmelig mange. Bare ikke til min. Det kommer helt an på hvad du har av hardware eksternt som internt om det kan skaffes drivere til det. M.h.t ytelse i spil kan jeg altså ikke svare. Her en opdatert side hvor du kan se hvad der ligger av drivere på win 64`cden og hvem andre som har: http://www.amd.com/us-en/Processors/Develo...l?redir=IEGFC07 Hilsen tukols Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Nå er det ikke mange dagene / ukene til den den offisielle releasen til win xp 64bit kommer. Vil drivere og spill komme hakk i hel nå ? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Av hvad jeg har lest, så har flere producenter uttalt at de ligger inde med drivere, men at de venter med å legge dem ut til etter releasen av 64. Vet ikke hvor mye jeg skal tro på dette. Har en mistanke om at flere producenter "ser tiden an" og venter og ser hvor stor etterspørgslen blir. Har selv hatt kontakt med HP, og der hadde de ikke noen drivere. Heller ikke noen i "utviklingsboksen" i nærmeste framtid. Jo flere henvendelser de får med etterspørgsel, jo fortere får de fingeren ut. . I den seneste RC2 beta fra Microsoft ligger det jo en hel del "boxed" drivere i downloadet, og jeg kan forestille meg at det ligger ennå flere i sluttproduktet. Så det er nok i mange tilfelle hos Microsoft man i første omgang skal ha driverne. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Har satt sammen en PC for en kammerat, og vurderer å legge inn 64bit versjonen. Ser faktisk ut til at jeg finner alt av drivere jeg trenger også. Kan jeg regne med at sytemet vil være like stabilt som med Win 32? Eller kan vi få stabilitets problemer pga "ferske" drivere? Edit: Gjorde det enkelt, og la inn begge. Lover bra så langt med stabiliteten i Win x64. Mangler nå bare 64bit programmer..... Endret 6. april 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå