Gå til innhold

Ved "formatering" restarter maskinen i "login"

ADT

Anbefalte innlegg

Heisann, sliter så det griner her. Jeg har formatert maskinen, men hver gang jeg prøver å installere skjermkortdriverene nekter maskinen plent å starte opp! Jeg kommer forbi Windows XP load screenen, men etter den er det sort i 15 sekunder, og maskinen restarter. Jeg må deretter starte Windows opp i "safe mode" og uninstallere skjermkortdriverene for at maskinen skal fungere ordentelig igjen :cry: Jeg har prøvd utallige catalyst samt omega drivere, men ingenting hjelper. Jeg har flashet fram og tilbake med de fire pipeline'ene på kortet, og dette hjelper heller ikke. Dette er ikke et problem jeg ikke har vært borti før, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre!

Ja, jeg har brukt Driver-Cleaner hver gang jeg har uninstallert skjermkortdriverne...

Alle svar blir tatt imot med stor takk :thumbup: , mvh. Alex

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter noen timer med plundring kom jeg fram til at jeg ikke skulle installere GART diverne til hovedkortet, aner ikke hva de gjør derimot, men da ordnet iallefall alt seg :shrug:... Om noen har peiling på hva GART driverne driver, og om det er greit å ikke ha dem installert, vær så snill og forklar meg det... :yes:

Takker for tolmodighet.. Men det er jo tross alt dette jeg lever for. En uendelig stor glede av å løse et problem ;)

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Få orden på utrykkene dine. Formatering (High Level) innebærer kun å skrive strukturen på filsystemet slik at disken kan brukes til å lagre data.

Så til spm:

GART er Graphics Address Relocation Table. AGP-porten gir ut 32b virtuelle minneadresser. GART'en sørger for å overstte disse minneadressene til 4K page-baserte fysiske adresser, som blir brukt når en vil ha tilgang til system-minnet.

Endret av Atypic
Lenke til kommentar
Få orden på utrykkene dine. Formatering (High Level) innebærer kun å skrive strukturen på filsystemet slik at disken kan brukes til å lagre data.

Så til spm:

GART er Graphics Address Relocation Table. AGP-porten gir ut 32b virtuelle minneadresser. GART'en sørger for å overstte disse minneadressene til 4K page-baserte fysiske adresser, som blir brukt når en vil ha tilgang til system-minnet.

Ehm, formaterte som i "Windows ble lagt inn på nytt, men i forkant ble all informasjonen "fjernet" fra partisjonen" om det er forskjellige typer formatering, og hva uttrykket betyr har jeg ikke peiling på...

Vil maskinen yte dårligere uten disse GART driverene?

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...