Spragleknas Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Anbefaler deg å lese denne tråden ... samt dette prg. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 Flyttes fra hovedkort til windows-kategorien Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 31. mars 2005 Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) Det behøver ikke være noen motsetning mellom sikkerhet og systemslanking. Snarere tvert i mot - en god del av tjenestene i XP anbefales det jo faktisk å deaktivere, nettopp pga sikkerhet - se BlackViper. Jeg vil helst ikke ofre sikkerheten selv ved spilling, og online-seanser foregår derfor med både antivirus og brannmur kjørende. Jeg skrur av antispyware. Ved vanlig PC-arbeid - internett, office, chat, billedbehandling, skal du fint kunne greie deg med omkring 15 tjenester gående (Kontrollpanel/Administrative verktøy/Tjenester) - betydelig mindre enn de 40-50 som er aktivert som default, i 2000/XP. Blackviper-siden tilbyr forresten en bitte liten registry-fil som øker den informasjon du får opp for den enkelte tjeneste, så kan du sitte i ro og mak og lese om akkurat de tjenestene du selv har gående. Du finner det her: http://www.blackviper.com/WinXP/Archive/registry.htm Scroll til "BV's Windows XP Services Descriptions: (View the complete Windows XP Service Pack 1a Services Information) * Download the XP Home File: BVsHomeDescriptionsSP1a.zip ~ Size - 13,360 bytes ~ Version 1.0 ~ 05SEP2004 * Download the XP Pro File: BVsProDescriptionsSP1a.zip ~ Size - 13,684 bytes ~ Version 1.0 ~ 05SEP2004" Last ned, unzip, dobbeltklikk. Ingen endringer i ditt oppsett gjøres. Det er kun infotekstene i Tjenester som får mer informasjon. Endret 31. mars 2005 av zjulik Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 31. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2005 (endret) zjulik.. thanks alot azz... du er min helt hehe.. Seriøst.. sykt mye bra info her.. Skal se på det meste bare jeg får skikkelig tid og en real format in ^^ Da skal det nok bli andre saker.. ikke det at pc'en min er super treig nå da men blir ikke dumt å få den enda raskere Thanks again! Og seff takk til dere andre oxo som er med på å hjelpe til Endret 31. mars 2005 av Amo Aka Eagle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå