ATi-Radeon Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 min studieteknikk; tegn!!! Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg kjører ganske likt som trådstarter: jeg leser gjennom kapittelet(ene) samtidig som jeg skriver stikkord(s-setninger) på de vesentlige tingene. Da tenker jeg spesielt tilbake på hva vi har gått gjennom i timene og hva som er viktig for helhetsforståelsen av tingene. Dersom jeg kan dette vil jeg alltids kunne ro meg i land om jeg får et spesifikt spørsmål på ting jeg ikke har giddet pugge. Alt etter hvor viktig prøven er varierer jeg antall stikkord. Det tar 1-2 timer på kvelden før prøven. Morgenen etter står jeg opp en halvtime før og leser rolig gjennom alle stikkordene og memorerer dem - gjerne visuelt slik at jeg vet at under det og det emne skal det være så så mange viktige momenter =) Denne metoden er relativt effektiv i fag som historie, biologi, religion og norsk og hvor man gjerne har fått 70-80 sider å se på. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Min studieteknikk baserer seg først og fremst på heftige skippertak dagen/dagene før prøver. Det funka hele ungdomskolen og vgs, og det ser ut til å funke det første året på høyskolen og. hehe. Det skal legges til at jeg er lite borte fra skolen. Prøver å få med meg forelesninger, og det lærer jeg mye av Lenke til kommentar
pæren Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Min studieteknikk baserer seg først og fremst på heftige skippertak dagen/dagene før prøver. Må si jeg kjenner meg igjen her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå