Gå til innhold

Skal selge go-pc'en min.. hva kan jeg ta?

Anbefalte innlegg

Grunnet at jeg må gå over til laptop (blir mye reising på meg fra nå av), så tenkte jeg at jeg skulle selge min stasjonære PC. PC'en er påkostet betydelig nylig i kabinett, vannkjølingssystem, skjerm, skjermkort og diverse modding.

Her er bilder av den:

Innvendig, blå katode på, uten blitz:

ny1.jpg

Innvendig, blå katode av, uten blitz:

ny5.jpg

Innvendig, med blitz:

ny4.jpg

Desk'en:

ny3.jpg

Fronten av kabinettet, med pent moddet Sunbeam Rheobus viftekontroller:

ny2.jpg

Toppen av kabinettet, med deksel og filter på:

kabinett6.jpg

Toppen av kabinettet, uten deksel og filter:

kabinett7.jpg

Specs på PC'en:

Lian Li PC6277B Aluminiums kabinett

ASUS K8N-E Deluxe Nforce 3 250Gb hovedkort

AMD Athlon 64 3000+ (NewCastle, S754) CPU, klokkes lett og 100% stabilt til 2400MHz (3400+)

GeIL 512MB x 2 (CL2.5-3-3-7), PC3200/DDR400 (fungerer helt fint på 460MHz DDR på 2.7v)

XFX GeForce 6800 Ultra 256MB. Klokkes helt stabilt til 475/1300.

Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS lydkort

NEC ND-3500AG 16X sort DVD-brenner

Plextor PX-W4824TA 48x sort CD-brenner

Maxtor DiamondMax Plus 9 8MB 80GB 7200rpm HDD

Seagate Barracuda 7200.7 40GB 8MB 7200rpm HDD

Sunbeam Rheobus rev. 2.

MIST 500W PSU (UTROLIG stillegående og kjempebra/stabil PSU)

MIST Tsunami Dual Rad vannkjølingssett + AC Twinplex 6800 GPU blokk. Også MIST leds til vanntank og CPU blokk.

120mm Papst vifte bak, 120mm Papst vifte i front. 2x120mm Papst vifter i toppen.

Xerox XL775D 17" LCD skjerm, 16ms, DVI, kjempeflott og stilig skjerm.

Logitech Cordless Desktop Pro Optical keyboard, og Logitech MX500 mus

fUnc 1030 musmatte

Sunbeam 20cm blå kald katode med inverter/bryter

Det er omtrent alt.

Kabinett, skjermkort, PSU og vannkjølingssett er kjøpt iløpet av den siste måneden, og er dermed som nytt. Bare dette alene kostet 10333,-. Skjermen er kjøpt rett over nyttår, og kostet ca 3000kr. CPU, Hovdkort og lydkort ble handlet i desember i fjor, og kostet da rundt 3000kr. I tillegg kommer små påkostninger som Viftekontrolleren (250kr), viftene (rundt 500kr), drevdekslene (90kr stk), tastatur/mus (ca 1000kr), PSU (895kr), musmatte til ca 200kr, etc.

Totalt er de vel brukt ca. 15000kr på denne PC'en siden slutten av desember i fjor. Og nylig i overkant av 10000kr (mindre enn en måned siden).

Har selvsagt kvitteringer på alt.

PC'en yter sinnsykt bra, og er omtrent ikke hørbar - utrolig stillegående, og kjempebra kjøling!

Vannkjølingssettet består forøvrig av:

MIST/AC Aquastream (Eheim 1046) pumpe

MIST Mistress 2 vanntank

AC Airplex EVO 240 radiator

2x Papst 4412FGL 120mm

MIST CPU vannblokk, S754/S939/S940

AC Twinplex 6800 GPU blokk

Kuriyama slange 3/8"ID

CoolSleves (klar)

Sterilt vann fra Apoteket blandet med

18% Blåtind frostvæske

Alt av deler er forøvrig montert med vibrasjonsdempende gummiknotter (vifter, HDD'er, radiator).

Hva tror dere jeg kan ta for den?

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Legg til flere kule ord som beskriver hvor FET denne PC'en egentlig er.

2. Legg annonsen ut på QXL.

3. Se prisen stige.

Ta minstepris 15.000 eller noe, så tror folk det er kvalitet.

"Fordi kvalitet koster". Det vet jo alle.

Lenke til kommentar

Vel, har lagt den ut på Bruktmarkedet til 10000/hbo. nå. Får se om det er noen som er interesserte, ellers legger jeg den ut på QXL med minstepris på 10000.

Har virkelig ikke lyst og selge den, har brukt MASSE tid på og få alt optimalt, og mye små påkostninger her og der omtrent annenhver dag. Men hvis jeg ikke selger den blir den bare stående og aldri bli brukt, og det er jo lite vits - taper seg bare i verdi uten at jeg i det heletatt får brukt den.

Lenke til kommentar

Veldig stilfullt :) Jeg ville lagt den ut i avisen eventuelt QXL.no, og ikke tatt mindre enn 10K for den. Kanskje du får mer for den hvis den hadde hatt større hdd. Mange så bare fokuserer på hdd plass, mhz og minne på skjermkort :roll:

Lenke til kommentar
Totalt er de vel brukt ca. 15000kr på denne PC'en siden slutten av desember i fjor. Og nylig i overkant av 10000kr (mindre enn en måned siden).

Leste nettopp annonsen din på QXL,

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=17...um=2&Catg=11737 ...

Totalt er de vel brukt ca. 19000-20000kr på denne PC'en siden slutten av desember i fjor. Og nylig ca 11000kr (mindre enn en måned siden). I tillegg kommer tiden på og bygge denne saken. Har brukt MANGE timer på og bygge den perfekt, skjule kabler mest mulig, og fått ting til og se pent ut!

Du har plutselig brukt 4-5k mer på PC'en siden desember, enn da du skrev innlegget her? Men kun 1k mer i det siste... går ikke helt opp dette her gjør det vel...

Trond

Lenke til kommentar

Nå, flott sak det der, ser forseggjort ut --- Håper du får minst 15 k for den.

Og til den der flisespikkern som anngirper deg for en lett overdivelse, sumerte dine opplysninger opp og ca 19 - 20 er mer korrekt en 15 som du sa i innlegget her, hrmf..

Få bare meget godt fram at den er meget stille, voksne folk hater PC støy som pesten, og de er villige til å betale for det de vil ha også.

Lenke til kommentar
Og til den der flisespikkern som anngirper deg for en lett overdivelse, sumerte dine opplysninger opp og ca 19 - 20 er mer korrekt en 15 som du sa i innlegget her, hrmf..

Flisespikkeren er selger, som har fått med hva hver mutter og skrue kostet ny. Da bør andre få synes det er rart når han plutselig endrer på hvor mye penger han har brukt. Antar han ville hype PC'en ENDA fetere på QXL.

Ser man på hoved-specs, er det en Athlon 64 3000+ socket 754, ASUS K8N-E Deluxe, 1GB RAM, 120GB HD. Utenom svært bra skjermkort (Geforce 6800 Ultra), er dette helt ordinære og i dag billige deler.

Da finner jeg det ihvertfall litt komisk når selger legger ut om påkostinger som koster mer enn det nødvendigste i PC'en.

Han bad om innspill og fikk det.

Trond

Lenke til kommentar

Flisespikkeren er selger, som har fått med hva hver mutter og skrue kostet ny. Da bør andre få synes det er rart når han plutselig endrer på hvor mye penger han har brukt. Antar han ville hype PC'en ENDA fetere på QXL.

Ser man på hoved-specs, er det en Athlon 64 3000+ socket 754, ASUS K8N-E Deluxe, 1GB RAM, 120GB HD. Utenom svært bra skjermkort (Geforce 6800 Ultra), er dette helt ordinære og i dag billige deler.

Da finner jeg det ihvertfall litt komisk når selger legger ut om påkostinger som koster mer enn det nødvendigste i PC'en.

Han bad om innspill og fikk det.

Trond

Men er jo nevnt flere ganger her i tråden at han må overdrive litt å legge den ut på qxl.no, så når han da gjør det, så er det ingen grunn for å "angripe" han da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...