run Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Det er en OPUS 150W 12V DC strømforsyning som funker fint. OPUS 150W 12V DC, - er det en dedisert pc-strømforsyning? Leveres den med ulike ut-spenninger og kontakter som passer rett inn på HK mv. ? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Genialt prosjekt! Vurderer å montere en carputer til sommeren. (Er for tiden på jakt etter en ny bil) OT: Noen som vet størrelsen på cd-spilleren som står i en Ford Focus? Er det mulig å få plass til en LCD-skjerm der? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 OPUS 150W 12V DC, - er det en dedisert pc-strømforsyning? Ja. http://www.carputer.no/Shop/product_info.p...&products_id=39 Lenke til kommentar
MagE Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Svært bra Hondaen hvor mye veier pc'en og ferdig med prosjektet nå? ser også at OPUS strømforsyningen gir ut usle 5A på 12V og 11A på 5V. trodde man trengte mer kraft enn det for og drive en pc. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 1. Jeg bruker en ADC fra http://www.picotech.com/, programvaren til dette har jeg laget til selv i visual basic. (kurver som gårt kont., grafisk grensesnitt etc) 2. Bruker 800*600 oppløsning på skjermen. Større oppløsning så blir bildet nesten for lite for praktisk bruk. 3. Jeg bruker Microsoft Autoroute 2005 som kartprogram. Fungerer utmerket. 4. Bruker en vanlig 3.5" disk. Har 160 gig med mp3 filer på den, så har nok å høre på. Blir spennende se hvor lenge den lever.. 5. Kjøpt en ny 8" skjerm og ribbet den for innmat, ja 6. 150W er ikke mye å skryte av nei, men det går greit til mitt oppsett Jeg kommer til koble til to mini-videokamera til skjermen. Ene kamearet ser ut mot høyre og andre ser rett fram. Disse kamerane kan se i mørket kun med IR lys så kan dere tenke dere bruksområdet Laserene til politiet bruker lys i IR spekteret så ser jeg noen blink i buskene kun med kamera så bør det jo ringe en bjelle. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Meget bra gjennomført. Det må jeg virkelig si Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Relekort ? Det kortet gjør at jeg kan styre funksjoner i bilen ved å trykke på touch skjermen, f.eks vindu opp og ned. Et rele er ganske enkelt en elektrisk styrt bryter. Les mer om det her http://overklokking.no/annet/hauk_2/ Jeg har lest den guiden der flere ganger, og vurdert lenge å lage en. Men de hvite kabelfestene som kommer etter relè finner jeg ikke på elfa. Vet du hvor jeg finner den? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Natrium: Er du interessert, kan jeg/overklokking.no skaffe deg et ferdig bygget og testet relekort til ca 600 kr. Lenke til kommentar
nree Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Natrium: Er du interessert, kan jeg/overklokking.no skaffe deg et ferdig bygget og testet relekort til ca 600 kr. 600 Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Aldri hørt om. Morsomt! Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Genialt prosjekt! Vurderer å montere en carputer til sommeren. (Er for tiden på jakt etter en ny bil) OT: Noen som vet størrelsen på cd-spilleren som står i en Ford Focus? Er det mulig å få plass til en LCD-skjerm der? Nå når jeg målte for 30 min siden med fingrene i min fam. sin fockus fant jeg ut den var ca 7 x 19 cm (Har ein lillefinger som er ca 1 cm bred ) EDIT: Hvor mye kostetalt tilsammen? (carputeren ) Endret 30. april 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Nå når jeg målte for 30 min siden med fingrene i min fam. sin fockus fant jeg ut den var ca 7 x 19 cm(Har ein lillefinger som er ca 1 cm bred ) StevieG.org har bygger carputer i sin Focus og 7" Lilliput skjerm passer akkurat inn i cd-spilleren. Hvis du ribber skjermen ut av "huset" riktig nok. Hondaen: Har du sjekket om du kan bruke OBD-2 i bilen din? Endret 4. mai 2005 av phoen|x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå