xcase Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hei. Satt å funderte på hvordan det ville være å bygge inn en liten kaffetrakter i kabinettet. Er det noen som har prøvd ut dette? Tenkte på det sist LAN, da jeg ble mer og mer trøtt, at en kaffetrakter måtte vært genialt..(sammen med en koppholder i 5 1/4 brønn?) Jeg vurderer å prøve å modifisere en kaffetrakter i mitt kabinett, men lurer først på om noen har ideer, forslag, grunner til at det eventuelt ikke går o.l. mvh. Frank Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Åååh, genialt! Men tenk på varmen da..? Kan jo bli litt varmespredning fra plata.. (Drikker ikke kaffe, så denne mod'n er ikke aktuell for meg, men kan jo bli stilig! ) Clasern selger jo en, Coline heter visst.. Men den er på 800W, så det er jo bare å glemme å ta den igjennom PSU'n! Tror nok ingen kaffetraktere går så lavt som 100W eller no.. Lenke til kommentar
xcase Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 hmm.. varme kan man alltids klare å fixe.. dele av kabinettet i 2.. en del for hw og en for trakter o.l., med god avkjøling o.l... når det kommer til strøm kan det bli et problem ja.. en løsning kan være å bruke ekstern strømtilførsel. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Ja, kjøling kan ordnes! Genial idè, men la til en liten idè på hvordan du kan "vippe" den ut for bruk! Lenke til kommentar
Skjold Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hva med en vannkoker med instantcoffee (les: Nescafé)? Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 i en pimp my ride episode er det ei kjering som får ekspresso maskin i dashbordet så det går ann.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Ja, husker det jeg og! Tror det er prøvd å lage det i PC før, men det er jo det samme om det er blitt gjort før da! Lenke til kommentar
perstian Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 har tenkt på det samme jeg også. er en stor drikker av kaffe @ LAN så dette er noe som jeg kunne ha tenkt meg selv. det finnes slike reisekaffetraktere som er 12V og rundt 300-400W. du kunne evt. hatt ei egen PSU for den? kan sjekke om jeg finner noe Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Det kan jo gå! Men er det ikke like greit å bare lage hull for en ekstra ledning..? Leita litt nå mens jeg skrev og jeg finner ihvertfall ingen kaffetrakter med så lav watt! Lenke til kommentar
xcase Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 hmm.. tror jeg går for ideen med egen strømledning ut av kabinettet.. blir for mye styr med å få til via pc psu'n.. skal begynne å kikke etter kaffetraktere nå.. Lenke til kommentar
perstian Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 si ifra hvis du finner en til en billig penge da tror jeg at jeg også skal prøve Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 En kaffetrakter kan du jo få billig på et loppemarked.. Uansett er det like greit å dra på expert eller elkjøp å legge ut 100-150 shpenn for en ny en! Lenke til kommentar
xcase Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 tror jeg går på et lavprisvarehus og finner en billig en.. vurderer å skifte til vannkoker i grunn.. pga da kan jeg lage nudler, rett-i-koppen, kakao, kaffe, te o.l. Lenke til kommentar
ExuZ Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 ideen din er nok utprøvd, den første jeg så er noen år gammel, men caffeine machine ser ganske bra stil full ut. om du googler på det finner du mange bilder av den. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Å dæven, det var noe for en kaffeavhengig!! ¨ Utrolig morsomt, men tror ikke xcase kommer til å gå sååå langt akkurat.. Det må jo ta hundrevis av år! Lenke til kommentar
xcase Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 syykt..! nei om jeg gjør dette, blir det neppe så langt Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 den var pen *begynne å drikke kaffe* Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Genialt! Er en stor kaffedrikker, bruker den gammle kaffetrakteren vår, slipper til og med filter i den. (Noe som er greit for en skam trøtt LAN gjenger) Tror jeg holder meg til den ekserne... Hvis du lager 2 "rom" kan du jo ha f.eks 2*120mm vifter, for å være sikker på at du får vekk varmen Lenke til kommentar
wakZ1 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 hmm kan bli fett da! for de som er kaffe avhengige!! jeg derimot er cola avhengig så jeg ville lagd en kjøler isteden for...hadde vært fett noe som kjølte cola og pc samtidig...sikker noen som har lagd det før da Lenke til kommentar
xcase Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 noen som har sett den 24-melk reklamen? bygge kjøleskap inne i skjermen det hadde vert noe det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå