Gå til innhold

Service Pack 2 - Bra eller Dårlig? Din mening her


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Broren min fortalte at da han innstalerte SP2 på skoledataen sin, så klikka hele dataen, og han kunne ikke gå på internett. (klikka = treigere og mer ustabil)

 

Er SP2 noe bra? Hva er det som er possitivt med det?

 

Er det noe negativt?

 

 

Hadde vært fint med litt svar. Vurderer å oppgradere til det om det funker bra.

 

ta gjerne med erfaringer om du har noen.

 

Mvh. Lasse :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde noe av de samme problemene da jeg innstallerte SP2 på laptopen. Husker ikke alle feilene, men var vel at jeg fikk problemer med å koble meg på internett samt å få opp internettsider. Jeg avinstallerte omgående...

 

Skal nevnes at jeg før det skjedde har lagt inn SP2 på to stasjonære PCer uten problemer. Men jeg har altså ikke veldig stor tillit til SP2 etter laptop-hendelsen

Lenke til kommentar

Grunn nr 1 til at SP2 går nedenom og hjem, er virus og/eller spyware. Ta clean installering fra bunnen av og legg inn SP2 på en ren installasjon. Sørg også for at du laster ned siste oppdaterte drivere fra produsentene. Da burde det gå bra.

 

SP2 er helt nødvendig for å få en sikker PC. Personlig hadde jeg heller sett at MS endret på arkitekturen og gjorde slike enkle grep for økt sikkerhet, men med MS skal det jo ikke være enkelt.

Lenke til kommentar

SP2 er et must.

 

Har fungert feilfritt på de maskinene jeg har oppgradert (har ikke foretatt total reinstall fra bunnen av på noen), men har som en ovenfor nevner hørt at det kan gå skeis hvis man har virus/spyware o.l. på maskinen sin.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

SP2 = Bra

 

Men kan som nevt være problematisk noen ganger å gjøre "oppgradering" fra tidligere versjon .

 

Et mindre kjent problem med SP2 install er med bruk av prescott c-0 revisjon cpu

og en ufullstendig support i BIOS .

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=885626

 

Så PC hardware (regner her BIOS som endel av HWen ) kan være en årsak ja .

 

Enkelte HP + Compaq PCer må ha driver oppdateringer først .

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/generic...cname=c00218731

Ellers er det lurt å sjekke web sidene til produsenten om du har laptop ,

da flere av disse trenger driver oppdateringer før sp2 kan installeres .

 

 

Noen av de mest vanlige issues man kan komme bort i ved oppdatering gold->sp2 , sp1->sp2:

 

Setup cannot copy the file Atapi.sys : syndere = deamon-tools , alcohol 120%

Noen programmer ser ut til å slutte å virke etter installasjon av Windows XP Service Pack 2

Spill & xp firewall

Programs that connect to IP addresses that are in the loopback address range may not work as you expect in Windows XP Service Pack 2

Programmer som kan føre til redusert funksjonalitet når de kjøres på en datamaskin med Windows XP Service Pack 2

Programmer som slutter å virke pga xp firewall , krever manuelle instillinger .

Systemet ,restarter hele tiden ( grunnet sigma dvd decoder installert :Mpegport.sys )

Hengende sp2 install , med VIA C3 prosessor .

 

 

Fleste av disse problemene unngås ved å gjøre en nyinstallasjon med en sp2 slipstreamed xp cd for

å unngå kompabilitets problemene forårsaket av drivere/programmer som autostartes .

 

Noen alternativer for å slipstreame ny xp sp2 cd:

PcStats Slipstream- guide

nLite

Autostreamer fra neowin

 

En MSDN blog med god sp2 oppsummering

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...