Kim Roger Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 er selv en 46 druid og meget fornøyd eneste er at vi er veldig trege til å drepe mobs.. En priest dreper 2 ganger raskere (uten shadowform) enn en druid. Det som er vanskelig er å mestre druiden! men vi liker utfordringer gjør vi ikke? Ja, har også problemer med warlocks og ikke minst shadow priests.. noen som har strategier? priest vel...de er nok den beste 1vs1 pvp klassen så ikke bli lei deg hvis en disciplin/holy priest grise banker deg . en disc/holy priest er nok en del enklere å ta enn en shadow. begrunnelse: Silence. når en druid har fått lite hp og skal heale seg så har shadowpreisten antageligvis spart på silencen sin akkurat for dette øyeblikket. og hvis druiden får silence på seg kan den ikke gjøre annet enn å stå der og se dum ut. eneste jeg kan tror kan hjelpe mot dette er å roote presten først, løpe ut av rekkeviddet til silence som er 20yards og så heale seg. men jeg anbefaler å løpe minst 35yards, presten rekker nok å lade opp en ny mindblast mens du løper. og det kan hende presten har fult i shadowreach som gir mind blast 35yards og ikke 30 som er standar. bare et lite tips fra en shadow priest Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 jeg duelerte litt med en druid fra guildet i går.. flere ganger faktisk, jeg vant hver gang. -Vi er samme lvl- (43), jeg er rogue da. Jeg holdte druiden stunna 80% av tiden.. og på denne tiden var druid nesten død , da bare hev jeg inn en evisc Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Mange mener at Druid healer bedre enn Priest pga. instant healing (med talent) og leather armor og bearform som backup hvis han får aggro. Rez i combat er også nice Edit, mer info Druid i duel (1v1 mot Horde seff. ikke noe pingle duel i IF greier) Jeg har aldri tapt en fair duel med en Rogue, Mage eller Warrior som Druid. Warlock har jeg aldri møtt noe særlig på, og Hunters tar vi hvis vi får kommet oss nærme i Bearform (får pet til å såve seff.) En god Druid, er en farlig Druid! Endret 28. mars 2005 av xantir` Lenke til kommentar
Kim Roger Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Mange mener at Druid healer bedre enn Priest pga. instant healing (med talent) og leather armor og bearform som backup hvis han får aggro. Rez i combat er også nice har hørt det samme når det gjelder rest-druid vs holy/disc-priest om healing. druid er mer mana effektiv på healene sine. problemet er at druid bruker for det meste leathergear og dermed har lite mana. så klart kan du bruke cloth da. men druidene mangler et viktig spell som oss prester har: nemmelig Fade. Fade reduserer en god del hate fra et monster etter du har heala noen og er så uheldig å dra monsteret på deg. hvis du bruker fade da er sansyneligheten stor for at monstre går tilbake å slår på personen den angrep først. Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Been there, seen that. Been there , done that Jeg er level 40 og har ikke noe stort problem med level 38-41 Hordes (vis ikke de er hunters eller warlocks) Den greier ikke og ta 2 motstandere... jeg ble level 40 i dag og nå sparer jeg som en gal for og få mount... Har 45 gold , noen som kan sende meg noe gold ? Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Mange mener at Druid healer bedre enn Priest pga. instant healing (med talent) og leather armor og bearform som backup hvis han får aggro. Rez i combat er også nice har hørt det samme når det gjelder rest-druid vs holy/disc-priest om healing. druid er mer mana effektiv på healene sine. problemet er at druid bruker for det meste leathergear og dermed har lite mana. så klart kan du bruke cloth da. men druidene mangler et viktig spell som oss prester har: nemmelig Fade. Fade reduserer en god del hate fra et monster etter du har heala noen og er så uheldig å dra monsteret på deg. hvis du bruker fade da er sansyneligheten stor for at monstre går tilbake å slår på personen den angrep først. Cat form : Cat har en skill som gjøre at de som slår på deg flyr over til en annen i partyet... Husker ikke hva den heter akkuratt nu Bear: Reduce Attack power den er sinnsyk kjek reduserer med nermere 100 atk.pwr. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Mine tanker om druid: Har spilt opp min druid til lvl 27 siden slutten av februar. Har spilt mye ved siden av en rogue. Har en lvl 12 hunter. Så det jeg har funnet ut er at hunter (spesielt med pet) dreper mobs fortere. Men de har ikke heals, så det er nesten litt skumlere. Jeg liker druid nettopp fordi den er en hybrid. Nå har jeg bear, cat og aquatic form (stupid looking seal) og har mye moro med å bytte mellom disse. Bruker litt tid på å drepe, men med et saklig oppsett på menyen, så klarer jeg å heale før jeg dør, og kan finishe fienden. Når jeg soloer pleier jeg å begynne som caster, slenge av et par nukes og debuffs og så denge når mob'en kommer fram. Hvis det ser svett ut, bytter jeg til bjørn som har høyere armor og som slår hardere. Ser det ut til å gå greit, denger jeg med stav. Hvis jeg har lyst på variasjon, eller går litt mer direkte til verks, bytter jeg til katt. (Alltid like moro å snike seg innpå noen og gjøre bakholdsangrep...) I grupper pleier jeg å heale, siden jeg kun har teamet med en prest en gang. Det største problemet med heals, er at de 1) tar lang tid og 2) er skikkelig aggromagnet... Så innimellom dør folk fordi det er 2 eller flere som tar skade samtidig, og da er det fint lite jeg kan gjøre med nr 2, dessverre. (SÆrlig hvis den jeg healer faktisk stikker utenfor range mens jeg kaster heal, så den healen jeg kaster er bortkastet, og jeg ikke rekker å heale nr 2 før denne dør.) Da er rebirth kjekk, men med 30 min cooldown, så er det ikke noe jeg kan gjøre så ofte. Det med aggro er også et problem. Første heal går noenlunde bra, men hvis jeg healer folk for ofte, så bann på at jeg får aggro. Og da er det vanskelig for andre å ta aggro tilbake. Spiller ofte med en rogue som er 6-7 lvls høyere enn meg, og når jeg har aggro, så sliter han med å ta den tilbake. Har ikke gjort så mye PVP, pleier å være in the receiving end av horde som vil leke. Burde egentlig øve litt, men når sparringspartner er denne 6-7 lvls høyere roguen, så er det jo litt fåfengt. Vil også nevne at det er utrolig kjekt å velge herbalism som profession når man er druid. Som katt kan du snike deg innpå blomster, og som sel kan du enkelt plukke ting under vann. Har valgt alchemy i tillegg, ville muligens valgt skinning i stedet, for å kunne holde meg med leather til rustning selv. (På den annen side, jeg og rougen har en grei deal: Han skinner og lager rustning til meg, jeg gir ham alle swiftthistles jeg finner og lager healing potions til ham.) Dessuten passer herbalism godt til en druid, sånn rent konseptmessig. Bottom line: Som druid er du aldri best i noe, men du er bedre enn mange klasser på flere områder. (Healer bedre enn paladins, tanker bedre enn mages og stealther bedre enn warriors. ) Kirikiri Lenke til kommentar
da Gauss Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Vet ikke om dette ble nevnt i tidligere poster (skumma bare igjennom), men et stort aber ved druiden er at noen spells, og da spesielt root, ikke fungerer innendørs. Så vær obs i instances og bygninger, da kan du få en lei overraskelse. Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 Litt sammenligning ... Jeg har en level 30 hunter og er stort sett fornøyd med den. Brukbar damage og jeg soloer lett 3 mobs på samme level som meg. Å ha en tank pet pluss din egen ranged damage er uvurderlig! For å variere litt prøvde jeg å starte en Druid ... det jeg merket med en gang var hvor utrooolig tregt det gikk å drepe mobs. Har levlet opp til 16 med Druiden, men vurderer sterkt å pensjonere denne karakteren. Du må virkelig ha tålmodighet for å spille/grinde! Level 16 er lavt ja, men den generelle oppfatningen er at Druid har LAV damage sammenlignet med de fleste klasser. I går kveld startet jeg en Rogue for moro skyld og det var sjokkerende hvor fort jeg drepte mobs. MINST 3-4 ganger så raskt som Druiden og kanskje dobbelt så fort som en hunter. Var level 6-7 på litt over en time. Lenke til kommentar
Onkelsander Skrevet 30. mars 2005 Del Skrevet 30. mars 2005 (endret) får legge til mine 2 cent også da.... Er selv en lvl 43 Druid og digger det som bare det... Skjønner ikke helt dere som klager over solo og lang drepetid... Er en feral druid og er spesielt glad i catform og jeg kan uten nevneverdig hindringer solo mobs 2-3 lvls høyere enn meg... kampforløpet er da ofte sånn: ->stealth(prowl) ->stun(Punce)->debuff(faerie's fire)->bleed(rake) ->dmg(claw)-> finishing move(rake eller ferocious bite)-> loot..... har mob'en mye armour eller hp må jeg noen ganger opp i caster form og caste en regrowth eller rejuv og så tilbake igjen... Følger jeg dette trenger så å si aldri å stoppe for å drikke noe som helst... Når jeg har loota caster jeg bare ny healing(hvis det trengs) og så til neste mob.... trekker jeg flere mobs så er det opp i caster form kjøre hibernate(sleep) på et eller flere av fiendene og så tilbake til den jeg holder på med... eventuelt kjøre bear/dire bear form.... og ang grupper så er det aldri noe problem? druids uønska i grupper??? dummeste jeg har hørt.... nettopp grunnet at vi er så tilpasningsdyktige er vi veldig ettertrakta i grupper... Ikke bare fordi vi kan heale godt, og tanke men fordi vi har de beste buffene i spillet... Til du som lurer på hva slags build du skal kjøre... hva enn du gjør bruk 5 talent points på improved mark of the wild... Den er en helt sinnsyk buff.... En annen ting jeg hadde putta talent points i uavhengiv av build er omen of clarity.. Det er en skill som castes på våpenet ditt(altså fungerer kun i caster form) og som gir deg mulighet(random) til å en "gratis" spell(altså du kan i en tidsperiode på 15sec bruke hvilke som helst spell uten å bruke mana). Har du flaks får du den 2-3 ganger iløpet av en kamp. Den har redda livet mitt en god del ganger..... Til slutt vil jeg bare si at mine erfaringer med pvp er ganske varrierende... Tror ikke jeg er noen stor pvp'er, men jeg klarer meg... Har slått folk 8lvl'er høyere enn meg, men har også tapt for folksom er lavere... Har spesielt problemer med rogues... Liker også å sloss på åpne steder i landskap hvor jeg har god oversikt.. trange steder hvor jeg ikke har rom til å bevege meg i er jeg som regel toast hvis jeg sloss mot de forbanna roguene... Warriors derimot, kan jeg nesten bare løpe rett på og begynne å denge løs på.... Hunters har jeg heller ikke de altforstore problemer med så lenge jeg får hibernata pet'en deres.. Endret 30. mars 2005 av Onkelsander Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå