Gå til innhold

Lurer på om jeg skal starte med en druid?

Anbefalte innlegg

Er mage lvl 44, er ikke lei mage, men har bare lyst til å prøve noe annet å, druid virker som en veldig kul rase, så da har jeg et spørsmål til alle dere druid elskere der ute, hva liker dere ved druiden? hvordan er druid i duel mot de forskjellige klassene? hvordan er druid solo? og hva er det du ikke liker ved druid?

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg testa en druid (samt kom ikke lenger en 13) men det var gøy, grunnen til at jeg ble lei han var pga veldig lite mana i forhold til spellsa..

men han er gøy og spille bortsett fra at du nesten må sette deg ned og drikke "vann" etter vær enneste man du dreper vis du bare bruker mana..

Lenke til kommentar
jeg testa en druid (samt kom ikke lenger en 13) men det var gøy, grunnen til at jeg ble lei han var pga veldig lite mana i forhold til spellsa..

men han er gøy og spille bortsett fra at du nesten må sette deg ned og drikke "vann" etter vær enneste man du dreper vis du bare bruker mana..

Så druid er som en mage etter kamper da? mye nedetid?

Lenke til kommentar

en druid er en mage/warrior/priest i en og samme character, men ikke i nærheten like effektiv til noenting som klassene som jeg nevnte.

Du er hybrid og mange liker ikke druids i group for dem har ikke en spesiell rolle å fylle..samme som med paladins.

Er litt leit at blizzard ikke har gitt oss en mer spesifik rolle for jeg har ganske vanskelig med å finne party da min aggro management ikke er i nærheten så god som en warrior og healinga mi (paladin) er ikke i nærheten av en priest.

Hybrids er for de "spesielt intresserte" kan man si . :)

Jeg vil anbefalle en druid som en alt - virker som en skikkelig gøyal klasse .

Lenke til kommentar
hmm, får vel teste druiden uansett får å se hvordan det er.

Er det noen som kan komme med litt PVP erfaring med druid?

Har ikke erfaring, men etter det jeg har hørt tar den Mage, og de fleste melee klasser. Vet ikke hvordan det er med Warlock/Priest...

Lenke til kommentar

Druid tar ikke de fleste melee klasser i pvp...og heller ikke mages. Det vil si, de kan gjøre det, men sliter. Eneste måten druids kan hevde seg i pvp er gjennom å spamme moon-shine eller hva det nå heter instant spellen deres...men det er heller kjedelig. Cat form/bear form vil sannsynligvis tape for en god melee klasse. Men druids kan hevde seg..sier bare at de er underdogs i pvp.

Lenke til kommentar

det kommer jo ann på hvordan man spiller druiden da!

selv om man går bearform mot f.eks en warrior betyr ikke det at man ikke kan gå ut av den og roote for så og heale.

druidens krefter ligger i dens evne til og tilpasse seg

Lenke til kommentar

Har selv en level 33 druid, elsker å PvP'e med den, hater å solo mobs. Druid er den klassen som dreper treigest av alle, og derfor er questing\grinding uuuutrolig kjedelig med den. PvP med druiden min synes jeg er sinnsykt gøy, eneste classen jeg har problemer med er warlock (sier ikke at jeg tar de andre classene lett som bare det, utenom warrior som er sinnsykt lett med druid, men at warlock gir meg mest motstand). Har vel 10 dager in-game, og minst 3 av de har blitt brukt til PvP de siste levelene, så jeg vet litt om det.

I groups blir druid mest brukt som secondary-healer, så hvis du ikke liker å heale blir det ikke så mange instances på deg i høyere level.

Grunnen til at jeg valgte en druid er at jeg går lei av classene med en gang nesten (har en 23 hunter og en 25 rogue som jeg nå spiller med), og da tenkte jeg at druid må jo være perfekt for meg siden den er litt av alt. Men som Keylar sier så er den ikke like god som en warrior (bear form), rogue (cat form), mage og priest (caster form).

Så hvis du skal lage deg en druid ikke regn med å bli level 60 med det første, utenom hvis du grouper mye da (noe jeg ikke orker siden jeg ikke har guild og hater å være med i pickup-groups)

Endret av opez
Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at druid er en ganske morsom klasse å spille, har spilt til lvl 34 el. 35, så jeg har prøvd druid litt.

når det gjelds grinding, så er nok druid noe av det tregeste, men til pvp er druid helt rå synes jeg.

Det er mulig det ikke er jeg som er god nok mot druid, men druid kan faktisk gjøre mye skummelt mot en melee person.

Er selv rogue, og blir man roota uten mulighet for å breake rooten, så sitter man der å tar imot starfire, som gjør no forferdelig til damage.

Druiden har også god healing, så den får heala seg opp fort.

Det som er morsomt med druid er alt du kan gjøre.

Du kan:

-Være tank (ikke like god som warrior)

-Være en "sneaky" sak som gir fra seg en del damage :p (men ikke like god som rogue)

-Være caster\healer (men ikke like bra som mage\priest)

Druiden er en hybrid som er ganske morsom å spille.

føler at jeg gjentar en del av det som er sagt tidligere, men sånn er det jo bare =)

Hadde noen dueller idag mot druid, og det var spennende, siden kommer det entangling roots, så sitter man i baret :p

Lenke til kommentar

druid er helt rått.. kanskje litt vanskelig i starten, men etter hvert som man får de forskjellige forms, så rocker det i vellinga :p

bear form = du kan fungere som nesten tank

Cat form = du kan stealthe og fungere som nesten rogue

Travel form = du kan bevege deg raskere

Waterform = du kan svømme undervann til all evighet, + raskere

Normal = Caster form der du kan bruke alle spells...healing/rooting/dmg...

Så druid'en er... über mega blanding av alt. (men du vil naturligvis aldri bli en like god tank som en warrior, eller like god stealther som en rogue, eller like god healer som en Priest...)

Og det med mye nedetid.. det er normalt å bytte form til noe anna, som bear eller cat senere, så regenerer du mana samtidig som du dealer dmg... så er det bare å bytte til caster-form igjen med (sannsynligvis) full mana...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ble litt usikker her på om druid var noe for meg her nå helt til jeg leste posten din MrLee.

Uansett jeg tar å tester druiden så tar jeg å spiller en stund så får jeg se, har spilt litt allerede er bare lvl 3(nettopp starta) men værtfall jeg føler ikke får å gi opp enda og det er jo et bra tegn :D

Lenke til kommentar

er selv en 46 druid og meget fornøyd :thumbup: eneste er at vi er veldig trege til å drepe mobs.. En priest dreper 2 ganger raskere (uten shadowform) enn en druid.

Det som er vanskelig er å mestre druiden! men vi liker utfordringer gjør vi ikke?

Ja, har også problemer med warlocks og ikke minst shadow priests.. noen som har strategier? :blush:

Lenke til kommentar
er selv en 46 druid og meget fornøyd :thumbup: eneste er at vi er veldig trege til å drepe mobs.. En priest dreper 2 ganger raskere (uten shadowform) enn en druid.

Det som er vanskelig er å mestre druiden! men vi liker utfordringer gjør vi ikke?

Ja, har også problemer med warlocks og ikke minst shadow priests.. noen som har strategier? :blush:

priest vel...de er nok den beste 1vs1 pvp klassen så ikke bli lei deg hvis en disciplin/holy priest grise banker deg :( .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...