Gå til innhold

Forsikring i Netcom


Anbefalte innlegg

jeg har mista telefonen min :( og jeg lurte på om noen viste om hvor mye man får igjen av pengene? får man det man betalte eller dagens priser??

og vet noen om det tar lang tid før man får det tilbake?

 

jeg har tenkt og kanskje få meg samsung d500! noen andre bra forslag til en bra telefon med: mp3, bra camera, bra skjerm, masse minne, ikke så høy pris;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får verken cash eller verdipapir, men tilsendt en ny telefon.

 

Du kan velge deg en annen modell om du ønsker dette.

 

Netcom forsikring er genialt og dekker alt av skader og tap, så lenge du ikke er helt på viddene hva angår å se etter telefonen din.

vist får du tilsendt et verdi papir

Lenke til kommentar
Du får verken cash eller verdipapir, men tilsendt en ny telefon.

 

Du kan velge deg en annen modell om du ønsker dette.

 

Netcom forsikring er genialt og dekker alt av skader og tap, så lenge du ikke er helt på viddene hva angår å se etter telefonen din.

vist får du tilsendt et verdi papir

Nei, sier jeg.

 

Du får tilsendt ny telefon fra Oslo Telecom.

 

Ved bruk av forsikring før nyttår fikk du tilsendt verdipapir, men dette var ikke samme forsikringsselskap som Netcom nå benytter seg av.

Lenke til kommentar
Etter avtale med forsikringsselskapet kan man gå inn til en NetCom forhandler (Klart Svar, Telebutikken etc.) å få erstatningstelefonen der. Forhandler kan nekte å gi ut, men de fleste gjør dette som en service.

Som Netcom forhandler har vi fått klar beskjed om at vi ikke skal ha noe som helst med forsikringsoppgjørene å gjøre.

 

Dette medfører at vi taper store beløp i forhold til tidligere praksis og vi har ingen interesse av å yte service ovenfor forsikringsavdelingen.

 

Ny telefon skal sendes i posten til kunden.

Lenke til kommentar

Jeg er selv NetCom forhandler, og vi taper ingenting på å gjøre den servicen for kunden, men det er jo hver enkelt butikk som må bestemme sin servicegrad ut mot kundene.

 

Det er ikke noe vi MÅ gjøre å gi ut tlf, men noe vi VELGER å gjøre.

 

Jeg ser heller ikke på at vi gjør noe service mot forsikringsselskapet, men vi gjør en service mot kunden.

Lenke til kommentar

De gangene jeg har benyttet meg av NetComs forsikring har jeg fått verdipapir i posten som er sendt innen 24t etter meldt skade/tap. Dette er verdipapir på kjøpesummen og kan benyttes til andre telefoner om man ønsker det.

 

Sier jeg noe feil Mr. Netcom forhandler?

Lenke til kommentar
De gangene jeg har benyttet meg av NetComs forsikring har jeg fått verdipapir i posten som er sendt innen 24t etter meldt skade/tap. Dette er verdipapir på kjøpesummen og kan benyttes til andre telefoner om man ønsker det.

 

Sier jeg noe feil Mr. Netcom forhandler?

Helt riktig at det var slik før nyttår, da NetCom brukte et annet forsikringsselskap. Nå er det annet forsikringsselskap og andre prosedyrer.

 

Er det godt nok svar?

Lenke til kommentar

det kan også være en god idé å ringe netcom og stille disse spørsmålene direkte. da får du antageligvis bedre svar enn hva du får på et tilfeldig forum...

 

er heller ikke dumt å sjekke opp hva slags forsikring du faktisk har gjennom netcom, er det deres standardforsikring eller noe annet?

Lenke til kommentar
Jeg er selv NetCom forhandler, og vi taper ingenting på å gjøre den servicen for kunden, men det er jo hver enkelt butikk som må bestemme sin servicegrad ut mot kundene.

 

Det er ikke noe vi MÅ gjøre å gi ut tlf, men noe vi VELGER å gjøre.

 

Jeg ser heller ikke på at vi gjør noe service mot forsikringsselskapet, men vi gjør en service mot kunden.

Kan jo gjerne gjøre dette i butikken vi også, på samme måte som vi kan selge mobiler til kunder til innkjøpspris, men hvorfor skulle vi det?

 

Fins mange grunner til å ikke gjøre det:

 

1) Innkjøpsprisen vår og den prisen forsikringa evt gir oss kan være forskjellig

 

2) Dette tar tid. Tapt tid er tapte penger. Ingen grunn til å bruke tid på saker som ikke gir klingende mynt i kassa.

 

3) Kan forvirre kundene. hvem skal de forholde seg til? Forsikring eller forhandler?

 

4) Ved en evt reklamasjon må selger refundere salgsbeløpet til kunden. Dette betyr at vi ved en slik praksis ikke har noe å tjene, men desto mer å tape.

 

5) Vi må holde større lager. Og dette koster penger. fraktkostnader, husleie og prisnedganger.

 

Om andre forhandlere velger å gi kundene telefon istedet for å vente en ekstra dag på å få tilsendt fra forsikringa får være opp til dem, men de er isåfall dårlige kremmere.

Lenke til kommentar
Jeg er selv NetCom forhandler, og vi taper ingenting på å gjøre den servicen for kunden, men det er jo hver enkelt butikk som må bestemme sin servicegrad ut mot kundene.

 

Det er ikke noe vi MÅ gjøre å gi ut tlf, men noe vi VELGER å gjøre.

 

Jeg ser heller ikke på at vi gjør noe service mot forsikringsselskapet, men vi gjør en service mot kunden.

Kan jo gjerne gjøre dette i butikken vi også, på samme måte som vi kan selge mobiler til kunder til innkjøpspris, men hvorfor skulle vi det?

 

Fins mange grunner til å ikke gjøre det:

 

1) Innkjøpsprisen vår og den prisen forsikringa evt gir oss kan være forskjellig

 

2) Dette tar tid. Tapt tid er tapte penger. Ingen grunn til å bruke tid på saker som ikke gir klingende mynt i kassa.

 

3) Kan forvirre kundene. hvem skal de forholde seg til? Forsikring eller forhandler?

 

4) Ved en evt reklamasjon må selger refundere salgsbeløpet til kunden. Dette betyr at vi ved en slik praksis ikke har noe å tjene, men desto mer å tape.

 

5) Vi må holde større lager. Og dette koster penger. fraktkostnader, husleie og prisnedganger.

 

Om andre forhandlere velger å gi kundene telefon istedet for å vente en ekstra dag på å få tilsendt fra forsikringa får være opp til dem, men de er isåfall dårlige kremmere.

Har ingenting med å selge telefon til innkjøpspris.

 

1) Har ingenting med vår innkjøpspris på produktet å gjøre. Vi får ikke noe kreditering fra forsikringen, men får tilsendt samme telefon uten operatørsperre.

 

2) NetCom gir oss provisjon for å behandle slike saker. Dermed klingende mynt i kassa

 

3) Dette gjøres bare i spesielle tilfeller der kunden ønsker å hente ut tlf i butikk, de blir ikke foreslått dette. Dermed ingen forvirring.

 

4) Reklamasjoner o.l. tas med forsikringen, det er der kunden egentlig får tlf fra.

 

5) Trenger ikke å holde større lager her hos oss. Har aldri vært noe problem, da vi får tlf tilsendt fra forsikringen dagen etter, eller senere samme dag.

Lenke til kommentar
jeg har mista telefonen min :( og jeg lurte på om noen viste om hvor mye man får igjen av pengene? får man det man betalte eller dagens priser??

og vet noen om det tar lang tid før man får det tilbake?

 

jeg har tenkt og kanskje få meg samsung d500! noen andre bra forslag til en bra telefon med: mp3, bra camera, bra skjerm, masse minne, ikke så høy pris;)

Ser tråden har sklidd litt ut her med en diskusjon mellom et par forhandlere...

 

Dersom du er privat-kunde har du Netcom totalforsikring (Pluss forsikringen gjelder kun dersom du har et bedriftsabonnement, feks. businesstalk).

 

Vilkårene for totalforsikring finner du HER

 

Ellers kan du også ringe 924 00 000 som er skadeavdelingen hos NetCom.

 

Du må uansett betale en egenandel på 350 (dersom det er første skadetilfelle).

 

Håper dette hjelper litt.

Lenke til kommentar
1) Har ingenting med vår innkjøpspris på produktet å gjøre. Vi får ikke noe kreditering fra forsikringen, men får tilsendt samme telefon uten operatørsperre.

 

2) NetCom gir oss provisjon for å behandle slike saker. Dermed klingende mynt i kassa

 

3) Dette gjøres bare i spesielle tilfeller der kunden ønsker å hente ut tlf i butikk, de blir ikke foreslått dette. Dermed ingen forvirring.

 

4) Reklamasjoner o.l. tas med forsikringen, det er der kunden egentlig får tlf fra.

 

5) Trenger ikke å holde større lager her hos oss. Har aldri vært noe problem, da vi får tlf tilsendt fra forsikringen dagen etter, eller senere samme dag.

Fikk tilsendt fremgangsmåten av Netcom idag.

 

Visste ikke om provisjonen vi fikk før dette og da er det jo forsåvidt greit.

 

Allikevel, ett minus er reklamasjonene som kunden kan velge å ta med butikk da butikken er selger i dette tilfellet.

 

Med provisjonen så er ikke dette så ille allikevel, men uten den hadde jeg fremdeles stått på mitt.

 

Så også at telefoner som er sendt til verksted med ukjent skadeårsak ikke skal dekkes av forsikring lenger. Den kan det bli litt vanskelig for forsikringa å gjennomføre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg hadde en k700i, men den mista jeg. kan jeg da be om å få en samsung d500?

den koster nå like mye som k700i gjorde da jeg kjøpte den tilf. jeg har vel krav på å få tilbake en tlf som kosta like mye? eller får jeg bare tilsendt en k700i, som jeg mista?

Lenke til kommentar
jeg hadde en k700i, men den mista jeg. kan jeg da be om å få en samsung d500?

den koster nå like mye som k700i gjorde da jeg kjøpte den tilf. jeg har vel krav på å få tilbake en tlf som kosta like mye? eller får jeg bare tilsendt en k700i, som jeg mista?

Du får K700 eller en telefon til tilsvarende pris NÅ.

 

Du må altså legge imellom 1500kr eller noe for å få en D500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...