Talker Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Far min har bestillt internett fra Tafjord Mimer og skal ha delt internetten på 2 pc'r. Tafjord sier at det er innebygget router i modemet som følger med, men det er vel med bare én port det da? Er det da bare å koble opp en switch/hub etter routeren, så funker det likt som en router med flere porter? Jeg har alldri vært borti switcher og hubber og slikt, bare med router, så jeg har ikkje SÅ mye peiling akkurat der Endret 27. mars 2005 av Talker Lenke til kommentar
skille Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Er ikke helt sikker på om den routeren som følger med har flere utganger enn en port. Har du bare en er det bare å kjøpe en liten svitsj å koble på. -Trond Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Far min har bestillt internett fra Tafjord Mimer og skal ha delt internetten på 2 pc'r.Tafjord sier at det er innebygget router i modemet som følger med, men det er vel med bare én port det da? Er det da bare å koble opp en switch/hub etter routeren, så funker det likt som en router med flere porter? Jeg har alldri vært borti switcher og hubber og slikt, bare med router, så jeg har ikkje SÅ mye peiling akkurat der Har mimer selv, og routeren jeg har (zyxel 650r) har bare en port. For å koble til flere pcer, kjøper du bare en switch og kobler til... enkelt og greitt Lenke til kommentar
Talker Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Å da blir det akkurat som en vanelig router med flere porter? åssen funker en switch da? Noe konfigurering som på en router? Lenke til kommentar
WipeOut- Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Jepp bare å kjøpe en switch, har mimer jeg også. Du kan konfigurere routern din selv om du er koblet til switchen. På en switch er der ingenting å konfigurere, så alt skjer via routeren Lenke til kommentar
Talker Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Jepp bare å kjøpe en switch, har mimer jeg også. Du kan konfigurere routern din selv om du er koblet til switchen. På en switch er der ingenting å konfigurere, så alt skjer via routeren Hvordan er routeren som følger med da? Har en d-link 624+ her hjemme, så den er jeg vandt til.. noe tafjord sin har/ikke har? Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jepp bare å kjøpe en switch, har mimer jeg også. Du kan konfigurere routern din selv om du er koblet til switchen. På en switch er der ingenting å konfigurere, så alt skjer via routeren Hvordan er routeren som følger med da? Har en d-link 624+ her hjemme, så den er jeg vandt til.. noe tafjord sin har/ikke har? Routeren er egentlig veldig grei å konfigurere. Den har ett oversiktlig webgrensesnitt som er lett å finne frem i. Eneste bakdelen er at man bare har 11 linjer å åpne porter på (man kan åpne en port eller en portrange til en internip på en linje), slik er det ialle fall på min, men dette kan ha endret seg i nyere firmwares... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå