Gå til innhold

HK cpu og ram "bruksområde rendring" ca 2500nkr

Anbefalte innlegg

Har fått spørsmål av ei venninne ang oppgradering av hennes PC (hva gjør man ikke for damene?)

hennes nåværende pc er AMD1Ghz sak.. 1 gig med ram (sikkert sd)og skjermkort sikkert gf2....

kabb hd cddrev har hun..

i mine tanker har en xp3000 64 og et express 200 hk dukket opp + 512mb ram..+en 512brikke pc3200 apachersom allerede er her nå..

mer ram + nytt skjermkort må nok komme senere...( da penger spiller en vesentlig rolle..max 2500Nkr) pciE er vel kjekt å ha HK når skjermkortet blir handlet ved litt senere i år..

men nu har det seg slik at jeg har nada peil på hva rendring krever/er ;) hadde en celeron gjort samme jobben godt nok? (tviler)

vil forslaget mitt holde? 3dmax tror jeg programmet som brukes heter?

eventuelt billigere forslag tror jeg hun vil bli glad for.. og for min egen del ville jeg vite hva man burde ha hatt... innefor rimelighetens grenser...

Endret av Nake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått spørsmål av ei venninne ang oppgradering av hennes PC (hva gjør man ikke for damene?)

hennes nåværende pc er AMD1Ghz sak.. 1 gig med ram (sikkert sd)og skjermkort sikkert gf2....

kabb hd cddrev har hun..

i mine tanker har en xp3000 64 og et express 200 hk dukket opp + 512mb ram..+en 512brikke pc3200 apachersom allerede er her nå..

mer ram + nytt skjermkort må nok komme senere...( da penger spiller en vesentlig rolle..max 2500Nkr) pciE er vel kjekt å ha HK når skjermkortet blir handlet ved litt senere i år..

men nu har det seg slik at jeg har nada peil på hva rendring krever/er ;) hadde en celeron gjort samme jobben godt nok? (tviler)

vil forslaget mitt holde? 3dmax tror jeg programmet som brukes heter?

eventuelt billigere forslag tror jeg hun vil bli glad for.. og for min egen del ville jeg vite hva man burde ha hatt... innefor rimelighetens grenser...

Rendering krever mest minne (les: om du går tom for minne, noe du veldig fort gjør, er alt annet irrelevant. Disksvitsjing dreper alt). Ellers bruker vel rendering vanligvis ikke grafikkortet, så dette tror jeg ikke har noen betydning. Jeg ville gått for 1GB minne i alle fall, og heller senka krava litt på det andre...

Kjella

Lenke til kommentar

for max, kommer selvfølgelig ann på kompleksiteten på scenen som bygges, er en gig m ram et absolutt minimum... men skjermkort og cpu hjelper jo også på når scenen bygges... nvidia har de beste/mest stabile opengl driverene for max for øyeblikket, og når det kommer til cpu, så vil jo den ha noe å si på rendringstid... anbefaler p4 m HT, de fleste rendrere uten om scanline utnytter HT....

edit skriveleif

Endret av Rooster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...