t0ffemannen Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg monterte vannkjøling igår og når eg skulle starte opp så begynner pcen og pipe noe sykt.Den piper i 4-5 sek så pause og så begynner den igjen.Det kommer heller ikke Skjermbilde.Jeg har prøvd og bytte minne og flytte de forskjellig i Ram slotene.Jeg har prøvd 2 Skjermkort og det hjelper ikke.Jeg har plugget i alle kontaktene og inn igjen for sikkert skyld.Jeg har byttet tilbake til Luftkjøling og Det funker heller ikke.Det er ikke kommet noen lekasje. Oppsett:Abit IC7-G hk,Twinmos 2 x 256 mb , Prescott 2.8 Chz Takker for Svar ! Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 se i manualen og finn ut hva pipene betyr, kan være cpu error. Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Jeg har letet i manualen og finner ingenting. Lenke til kommentar
Panz3r Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hmm.. Har du en liten brikke på hovedkortet ditt som hviser noen bokstaver eller tall? Digital brikke.. (det er bare på nye hk det da men) Det er ikke sikkert at cpu'en er ødelgat, men noe er kanskje montert feil. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Sett inn viftekontakten og se om det hjelper. Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Jeg tror det er Cpu som er ødelagt,men skal sende den på reprasjon hos Datakjeden. Edit:Jeg har tatt i viftekontakten og Jeg har ikke noen Digital brikke. Endret 27. mars 2005 av Kimmen15 Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvordan reparerer man en CPU Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hvordan reparerer man en CPU Saks og lim, nei jeg tror du overlater CPUen til folk som har peil på sånt Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Kimmen15: Er det nye vifte du har satt på vannkjøleren, om så er så kan det være bios som oppdager feil rpm. Eller du har montert vannblokka feil, for mye kjølepasta. Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg har fått vite at pipelyden betyr at noe som er ødealgt eller noe som ikke er skikkelig inni. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Sjekk i bios om hva viftene er innstilt på og så deaktiverer du viften for cpu, trolig der det ligger. Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Problemet er at eg ikke kommer inn i bios.Jeg har jo ikke skjermbilde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Problemet er at eg ikke kommer inn i bios.Jeg har jo ikke skjermbilde. Da kan du koble til ei CPU-vifte til HK-kontakten som du veit gjør 3000rpm++. Så har du eliminert det problemet... Det er også fint om du skriver helt nøyaktig hvordan "beep-koden" lyder... dvs. kort-lang-lang..eller bare lang-lang-lang. Det finnes (google) oversikt over de ulike "POST beep error codes" på nettet.., men da må man vite hvilken Bios det gjelder.. I ditt tilfelle er det vel Award? Dersom alt virket før monteringen av vannblokka..og du 100% sikkert vet at du ikke har bøyd noen pinner på CPU'n..tviler jeg på at det er noe galt med CPU. P4-prosessorene er rimelig hardføre for å si det sånn.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå