moestue Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Har tenkt til å bygge et eget kabinett, men er fortsatt KUN på tanke stadiet. Tanken er å bygge et gjennomsiktig kabinett av plexiglass som har et yttreskall på sidene og på toppen som er fyllt med vann. Evt. saft som kunne blitt en kul effekt med katoder osv. Legger ved noen oversiktsbilder jeg har tegnet i paint. Hadde vært fint hvis noen har erfaringer etc. eller tanker rundt prosjektet. Hvis det blir noe av kommer jeg til å lage worklog.. Lenke til kommentar
Midran Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) dette kunne blitt et MEGET fett kabinett! særlig det med saft effekten likte jeg problem: en side "må" jo være uten væske for å kunne gå inni kabinettet, kan med nød ha en finish a`la lian li da men Edit: skriveleif Endret 27. mars 2005 av Midran Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hva med å tegne noe i sketchup? Se www.sketchup.com , om du ikke har det.. Populært med akvariumsligkabinetter nå for tiden må jeg si! Håper du ikke skal ha levende fisker inni der..? Lenke til kommentar
moestue Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Prøvde meg litt frem, men finnes det en enkel guide på hvordan man bruker SketchUp? Var forholdsvist enkelt å bruke, men jeg lurer på feks hvordan man lager fete streker, eller streker med mellomrom på. Lurer også på hvordan jeg lager en symmetrisk tegning.... Går alt etter planen så fikser jeg en bra modell som jeg evt kan bruke hvis jeg skal søke om å bli sponset. Skal da lage en worklogg hvis jeg kommer så langt. Det som kunne vært ønskelig hvis jeg skulle bli sponet er: plexiglass, skruer, fester, hovedkortplate, tetningslim av noe slag (silikon), lcd display, og masse styling. Det jeg lurer litt på er om kabinetter vil være tett nok. Det ville jo vært krise med masse vann på komponentene osv. Sikkert farlig også... Lurer også på problemet med at jeg må kunne komme til komponentene. Sitter i tankeboksen. Kanskje en åpning på toppen? Endret 27. mars 2005 av moestue Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Her har du et par guider: http://www.sketchup.com/training/tutorials...=gettingstarted Ganske enkelt å lære seg egentlig.. Komponenter laster du ned herifra: http://www.jazzle.co.uk/scc/index.asp Lenke til kommentar
sigen Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Det burde blir tett nok, hvis du passer på å bruke rett mengde silikon (eller lignende) Men du bør nok teste det en liten stund før du setter inn hw`en din, for å være på den sikre siden. Hvis du har vann rundt hele kabinettet, utenom fronten, så kan du jo lage en eller annen form for glidemekanisme, sånn at du kan dra ut hele kabinettet fra glassrammen, og sette på en diskret lås f.eks. Lykke til, bra prosjekt! Lenke til kommentar
reallars Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg synes du burde bruke dette gjennomsiktige kabinettet og lage et funksjonelt akvarium over og på sidene ved hjelp av glassplater og silikon. Dvs et ekte akvarium med pumpe, belysning, planter og fisk! Da må det jo være tilstrekkelig plass på sidene til at fiskene kan svømme litt, ihvertfall 10-15 cm. Så kunne du fylle akvariet med stein, planter og noen billlige fisker som guppyer eller neontetra! Det ville etter min mening bli mye tøffere enn et "akvarium" uten noe levende i. Det vil ikke bli noe lite kabinett, men sabla tøft! Lenke til kommentar
moestue Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Du er inne på noe, men jeg gidder ikke bruke 1000 kr på et kabinett. Meningen var at det ikke skulle koste så mye. Tror det ikke fungerer så alt for godt med ekte fisk, da dette krever endel arbeid osv. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Om du ikke vil bruke penger, dropp fisken! Den ville dævva momentant uten kjøling.. Men hvorfor ikke bruke litt avkapp av plexi og tre og se hva du kan få til? Lenke til kommentar
moestue Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Etter å ha sittet i tankeboksen en god stund så har jeg funnet ut at jeg dropper prosjektet. Idén er god, men jeg bør nok ha bedre kunnskaper og ferdigheter for å få et slikt prosjekt bra. Vil ikke sløse bort penger på materialer som jeg ikke engang klarer å håndtere.. Men ikke vær lei deg... jeg har en ny idé.. og denne gangen er det noe litt mindre "uvanlig". Ikke noe mer vanskelig enn en liten pc i HTPC format, som skal være bygget i aluminium og ha plexiglass på toppsiden, og WiFi og trådløs mus/tastatur mottaker innebygd. Kan kanskje minne litt om BeQuite prosjektet, men jeg skal nok ikke være så opptatt av støy. Endret 28. mars 2005 av moestue Lenke til kommentar
sigen Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 kjipt, endel som hadde gledet seg til dette prosjektet. :sad: Men da får vel noen andre gjøre det da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå