rogersj Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Je gskaffer meg Telenor ADSL. Jeg skal sette 2 maskiner i nettverk , og dele linja. Je ghar bare en hub nå , skal skaffe Ruter senere. Har hørt at man kan sette opp adsl-modemet fra Telenor til å fungere som en ruter , og dermed dele internett-accsess med hub. Noen som har gjort dette ? Noen tips ?? Lenke til kommentar
pine Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Denne har blitt svart på så mange ganger før. Søk litt på dette forumet så finner du svaret i detalj. [ Denne Melding var redigert av: pine på 2002-07-01 11:38 ] Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Kjøp deg en router, det blir det enkleste!!!!!! http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl Her kan du også dele skriveren i nettverket uten å være avhengig av andre maskiner...i nettverket!!! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: sjarken på 2002-07-01 11:43 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: sjarken på 2002-07-01 11:43 ] Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Du sier det problemet har blitt postet før. Vel, jeg kan ikke finne det. Vi har jo alle hatt problemer med telenor så hvorfor ikke lage en egen kategori "Telenor Problemer" eller no , så blir det enklere å finne :smile:) Lenke til kommentar
pine Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Hvis det er bare 2 datamaskiner som skal på nettet så trenger du vel hubben ikke i det hele tatt. Legg to nettverkskort i maskinen som skal være nærmest adsl uttaket. Koble den ene kortet til adsl router du får, og bruk krysset tp kabel å koble sammen de to maskinene. Konfigurer nettverket først(begge maskinene skal være i samme workgroup og skal ha unik navn). Så sett opp connection sharing på den maskina med 2 nettverkskort. Den skal være host, den andre bare user. Det kan hende at du bare trenger å kjøre Connection Sharing wizzarden. Den setter opp en default workgroup, og kjører dhcp på host maskina slik at etter reboot, resten av maskinene i nettverket konfigurerer seg selv. Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 rogersj skrev (2002-07-01 11:15): Je gskaffer meg Telenor ADSL. Jeg skal sette 2 maskiner i nettverk , og dele linja. Je ghar bare en hub nå , skal skaffe Ruter senere. Har hørt at man kan sette opp adsl-modemet fra Telenor til å fungere som en ruter , og dermed dele internett-accsess med hub. Noen som har gjort dette ? Noen tips ?? Se på denne tråden og denne tråden. Vær i tillegg oppmerksom på at linken til http://hacks.sateh.com/alcatel.php ikke virker lenger, den rette er denne. I tillegg er det vel strengt tatt ikke du som eier modemet ditt, du bare "låner" det av Telenor, derfor har du nok egentlig ikke lov til å gjøre dette. NB: Gjøres på eget ansvar! Edit: Føyde til litt her og der [ endret av Haaland den 2002-07-01 15:16 ] Lenke til kommentar
Ole_bob Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Enkelt. En kabel mellom DSL modemet og hubben. Trykk inn UPLINK knappen på hubben. Sjekk at kabelen fra modemet står i porten på hubben som er merket uplink. Så er det bare å lage en Host/Vert og resten av pc'ene som brukere. Koble til med Host maskinen. Å sette opp host og bruker er lett, men er forskjellig fra OS til OS. Sjekk http://www.hjelperdeg.net for å finne info på hvordan du gjør dette i forskjellige OS'er. Har 8 porter 3com hub. Vet ikke om du har uplink knapp på hubben din. Jeg har hvertfall fått dette til å funke. Spilte 5 stykker på CS og Everquest på en 256 telenor linje.. funka helt fint. Hadde ca 70 ping på CS. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ole_bob på 2002-07-02 17:35 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Ole_bob på 2002-07-02 17:36 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå