Complexity Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) har amd athlon 64 3000+ som er på 2ghz... men over alt står det at den er på 2009mhz. er det bare jeg som får mer ytelse enn jeg skall, eller er 2ghz mer enn 2000mhz? edit: måtte bare si at jeg har ikke klokket noe Endret 27. mars 2005 av complexity Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 er vel hk som er litt "klokka" orginalt Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) 1 kg er vel 1000g. Er det samme. __ EDIT: FSBen har en tendens til å "hoppe" litt. 199-201 osv. Endret 27. mars 2005 av Fur Lenke til kommentar
riktig Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Min 2Ghz P4 Northwood gir også litt unøyaktige tall, den var faktisk på 1998Mhz før jeg overklokket den. Kanskje det er vanlig med litt unøyaktighet? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 hehe.. men alt av ting viser at jeg har 2009.. tillome bios har asus k8n deluxe som skal være dritbra til overklokking.. litt off topic men er det noen som vet om en link eller kan legge ut boot bildet til hovedkortet.. er så sinnsykt kult.. men får bare se det i ett halvt sekund (booter sinnsykt fort) og jeg vill gjerne ha det som bakrunn kansje lite oppløsning på det men samma d.. har googlet masse men ikke funnet noe.. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 De fleste hovedkort overklokker standard buss litt. Og noen underklokker litt. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Jepp. Min AMD Athlon 2400+ på 2,0GHz var på 1,95GHz når jeg hadde MSI KM2M Combo hovedkort.. Nå har jeg Abit NF7-S2G, og nå er prosessoren oppe på 2,06GHz når alt er satt som standard.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 hehe.. ja da har jeg funnet ut det. men ingen som har boot screen?? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Tror dette er en funksjon som hele tiden klokker bussen +/- et par mhz. Dette gjøres for å redusere noe elektrisk støy eller noe slikt. Kan uansett slå av dette i bios. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 Tror dette er en funksjon som hele tiden klokker bussen +/- et par mhz. Dette gjøres for å redusere noe elektrisk støy eller noe slikt. Kan uansett slå av dette i bios. vill jo ikke slå det av.. 9mhz ekstra er jo bare kult Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Tror dette er en funksjon som hele tiden klokker bussen +/- et par mhz. Dette gjøres for å redusere noe elektrisk støy eller noe slikt. Kan uansett slå av dette i bios. vill jo ikke slå det av.. 9mhz ekstra er jo bare kult Er bare å klokke mer hvis den skal bli kjappere. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Tror dette er en funksjon som hele tiden klokker bussen +/- et par mhz. Dette gjøres for å redusere noe elektrisk støy eller noe slikt. Kan uansett slå av dette i bios. Du tenker på "Spread Spectrum Modulated" funksjonen. Og ja, den varierer klokkefrekvens littegrann pga. av det du sier. Men det er ikke bare dette i seg selv som gjør at noen hovedkort kjører underklokket eller helst overklokket. Dette begynte for en god del år tilbake. Enkelte hovedkortprodusenter begynte å overklokke bussen litt for å oppnå bittelitt høyere Prosessor frekvens og dermed komme bra ut på ytelsestestene. Og så vidt jeg husker var det Asus som begynte med denne overklokkingen. Og etterhvert ble det lagt merke til og tatt notis av i tester av deres kort og når de skulle sammenlignes med andre kort. Så man kan vel si at dette egentlig er en form for "juks". EDIT: Jeg husker forresten på nittitallet en gang. Tror det var Abit sine hovedkort. De hadde en funksjon som hette "turbo" i bios. Det var vel gjerne på deres 440LX og 440BX hovedkort. Og da klokket man 66.6MHz bussen til 68 et eller annet og 100MHz til 103. For slik å oppnå høyere prosessor frekvens. F.eks en P2 450 ville da kjøre på 4.5 X 103 = 463.5MHz. Men dette er jo noe annet enn hva vi snakker om her. Det var jo en egen funksjon. Det som gjøres nå er mer "juks". De kaller bussen for 200 mens den egentlig kjøres på f.eks 202MHz. Endret 28. mars 2005 av OcMax Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 steike kor du skriv tøft... asus jokse men e det deffør at gamle pc'a har en "turbo" knapp atme power knappen... har sedd en pc med en liten skjerm på der det står HI nor den e trøkt inn og LO nor den e ute,,, e det samme greiern? at den klokke litt?? iallefall GO ASUS Lenke til kommentar
PSV Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg har en Intel Pentium 4 prosessor som er 3.4 GHz, men viser vel 3445MHz, rart er det... (min er ikke overklokket) Lenke til kommentar
ADT Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) steike kor du skriv tøft... asus jokse men e det deffør at gamle pc'a har en "turbo" knapp atme power knappen... har sedd en pc med en liten skjerm på der det står HI nor den e trøkt inn og LO nor den e ute,,, e det samme greiern? at den klokke litt?? iallefall GO ASUS Turbo-knappen på gamle PC'er er ironisk nok for å senke hastigheten til maskinen slik at enda eldre spill og liknende skal kjøres på normal hastighet, disse var ofte basert på FPS isteden for tid. og dermed måtte man underklokke for ikke å få for høy hastighet i spillet/programmet. Iallefall slik jeg har fortått det, var dessverre litt for opptatt med å bite i gummileker på den tiden til å få med meg slikt Endret 28. mars 2005 av ADT Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2005 steike kor du skriv tøft... asus jokse men e det deffør at gamle pc'a har en "turbo" knapp atme power knappen... har sedd en pc med en liten skjerm på der det står HI nor den e trøkt inn og LO nor den e ute,,, e det samme greiern? at den klokke litt?? iallefall GO ASUS Turbo-knappen på gamle PC'er er ironisk nok for å senke hastigheten til maskinen slik at enda eldre spill og liknende skal kjøres på normal hastighet, disse var ofte basert på FPS isteden for tid. og dermed måtte man underklokke for ikke å få for høy hastighet i spillet/programmet. Iallefall slik jeg har fortått det, var dessverre litt for opptatt med å bite i gummileker på den tiden til å få med meg slikt tøft... så vest eg slår den pc'en på LO så blir han trægar`? hehe. kult å vite... mange pc'a på skoln vårres e sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå