Gå til innhold

Edit: vannavkjølte bærbare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler på meg at den kan bli litt tung. Ikke skjønner jeg hvordan den kan være praktisk heller. Og om det er en laptop som blir tatt med på flyplasser, jobben osv. tror jeg det kommer til å begynne å lekke veldig fort. Men utenom mine fordommer er det jo fint at noen tenker nyskapende da.

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Er vel mulig på mindre "heftige" laptoper som ikke krever så store mengder vann pga mindre varmeutviklende kompoenter (og dermed mindre ytelse). Paradoxet med det er jo at de ultraportable som eksisterer i dag er allerede musestille og har ikke behov for (eller plass til) den ekstra plassen/vekten vannkjølingen kommer med.

Så kan man ikke "oppgradere" vann noe særlig heller (gjøre det noe lettere) , det vil alltid legge til en ekstra vekt..litt kjipt å ha den faste begrensningen i en laptop. :p

Lenke til kommentar
Føler på meg at den kan bli litt tung. Ikke skjønner jeg hvordan den kan være praktisk heller. Og om det er en laptop som blir tatt med på flyplasser, jobben osv. tror jeg det kommer til å begynne å lekke veldig fort. Men utenom mine fordommer er det jo fint at noen tenker nyskapende da.

Mvh Audun Hagen

Spørs jo helt på designet, i og med at bærbare kommer ferdigmonterte så ligger det neppe slanger og koblinger som kan lekke så lett, er kanskje noe form for faste solide kobberrør og kjøleribber i stedet for vifter. Trenger jo ikke så enormt mye kjøling på bærbare. Bare se på dagens mobile cpuer. Vann er nok veien å gå for det meste av pcer, så lenge koblinger/kabinett og sånt blir litt mer finurlige og man kanskje bruker kabinetter med egne kabel/rørkanaler der man bare kobler i noen mellomstykker fra cpu og gpu. Men dette blir bare mine små spekulasjoner. Har mange ideer i hodet. Skulle bare hatt penger og utstyr til å få prøvd de ut :D Dagens halvfakrikater er iallefall ikke noe særlig om man skrur mye i pcen og flytter på den.

Lenke til kommentar

Ikke akkuratt en ny artikkel da ;)

Thursday, July 18, 2002

de fleste bærbare i dag bruker heatpipe system for å få vekk varmen mest mulig effektivt på liten plass. Hitache demonstrerte som artikkelen sier en mer vannkjølt maskin med at vannkjølingen gikk bak på skjermen.

EDIT: litt for sen

Endret av bludern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...