CNesset Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Noen som vet om noe kul/tøff/rå/fin/artig musikk det går an å spille med gitar, bass og piano??? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Improviser en blues eller noe. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Improviser en blues eller noe. lettere sagt enn gjort..? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Improviser en blues eller noe. lettere sagt enn gjort..? Nei? En standard 12-takters blues er i utgangspunktet simpelt, så kan man utbrodere det etter evne med improvisasjon av ymse slag på både gitar, piano og bass. Endret 27. mars 2005 av HalTan Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Improviser en blues eller noe. lettere sagt enn gjort..? Nei? En standard 12-takters blues er i utgangspunktet simpelt, så kan man utbrodere det etter evne med improvisasjon av ymse slag på både gitar, piano og bass. nå ekke jeg akkurat mester i "improvisasjons-kunsten" Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Så vidt jeg vet er det ikke du som spurte heller. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Så vidt jeg vet er det ikke du som spurte heller. Han skal være med å spille(gitaristen) Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Så vidt jeg vet er det ikke du som spurte heller. Han skal være med å spille(gitaristen) stemmer Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Altså, standard bluesskjema kan dere vel? Tonika - subdominant - dominant. Uansett: Tips til piano: The Entertainer (Scott Joplin). Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Kan jo prøve dere på "Muse - Sunburn". Pianotab: http://www.xguitar.com/guitar-tabs/muse/hu...nburn_piano.txt Basstab: http://www.bassmasta.net/m/muse/102800.html Gitartabs: http://www.azchords.com/m/muse-tabs-2661/s...tabs-27616.html Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Til Piano: Låter fra supermario! finner noter og video på www.theblindfoldedpianist.com Noen av dem er litt vanskelige, men det går med litt trening Ellers er Richard Claydermans' Ballade pour Addeline fin... The entertainer er også en schlager. Til gitar: Spiller du el-gitar eller akustisk? Jeg spiller akustisk, og kan anbefale noen låter; Metallica - Nothing Else Matters Eric Clapton - Tears in heaven Eric Clapton - Signe Led Zeppelin - Stairway to heaven Tenacious D - Tribute Theme from the Deer Hunter - Cavatina (JA, den er kjempefin! men litt vanskelig) The Beatles - Blackbird Eagles - Hotel California Oasis - Wonderwall Muse - Unintended The Mamas and The Papas - California Dreamin' Der har du litt å velge i Gitar rocker! Alle som ikke spiller gitar burde begynne med en gang! Endret 27. mars 2005 av knutmarius Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Er vel The Mamas And The Papas som har California Dreamin'. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Åja, kanskje jeg misforsto litt Du ville ha sanger som kunne spilles med samtlige instrumenter? Hm...jaja, du fikk uansett noen tips til sanger dere kan øve på hver for dere Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Pennywise sin versjon er bedre, IMO. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Er vel The Mamas And The Papas som har California Dreamin'. Ja, off course... Det er seint merker jeg Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Kan jo prøve dere på "Muse - Sunburn". Pianotab: http://www.xguitar.com/guitar-tabs/muse/hu...nburn_piano.txt Basstab: http://www.bassmasta.net/m/muse/102800.html Gitartabs: http://www.azchords.com/m/muse-tabs-2661/s...tabs-27616.html hmmm, hørte gjennom den en gang, og den virker da grei nok gitarsoloen blir nok kanskje litt vanskelig å ta, siden jeg bare har spilt i litt over et år Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Til gitar: Spiller du el-gitar eller akustisk? Jeg spiller akustisk, og kan anbefale noen låter; Metallica - Nothing Else Matters Eric Clapton - Tears in heaven Eric Clapton - Signe Led Zeppelin - Stairway to heaven Tenacious D - Tribute Theme from the Deer Hunter - Cavatina (JA, den er kjempefin! men litt vanskelig) The Beatles - Blackbird Eagles - Hotel California Oasis - Wonderwall Muse - Unintended The Mamas and The Papas - California Dreamin' Der har du litt å velge i Gitar rocker! Alle som ikke spiller gitar burde begynne med en gang! spiller mest el-, men litt akustisk av og til... kan NEM, tears in heaven og stairway to heaven, og siden jeg har litt lyst til å bli bedre på akustisk kan jeg vel prøve på noen av de andre der Endret 27. mars 2005 av SGE7000 Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 hmmm, hørte gjennom den en gang, og den virker da grei nok gitarsoloen blir nok kanskje litt vanskelig å ta, siden jeg bare har spilt i litt over et år Soloen er simpel (og jeg har spilt i et halvt år, dog ganske mye). Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) hmmm, hørte gjennom den en gang, og den virker da grei nok gitarsoloen blir nok kanskje litt vanskelig å ta, siden jeg bare har spilt i litt over et år Soloen er simpel (og jeg har spilt i et halvt år, dog ganske mye). hmmm, kan vel sikkert prøve da... EDIT: Ahaaaa! den var vist ikke så vanskelig allikevel gjelder å prøve istedet for å gi opp, ja Endret 27. mars 2005 av SGE7000 Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 spiller mest el-, men litt akustisk av og til... kan NEM, tears in heaven og stairway to heaven, og siden jeg har litt lyst til å bli bedre på akustisk kan jeg vel prøve på noen av de andre der Hvilke av dem er det du spiller? Thumbs up for guitar Planlagt å kjøpe meg el-gitar og forsterker til sommeren, så det blir bra. Har for øyeblikket 2 akustiske, en Morgan med stålstrenger og en med nylon. Hvaslags gitarer har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå