Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[løst]hjemmelaget trimm. er det noe å satse på?


Anbefalte innlegg

jeg har en gammel tempo stående hjemme og jeg tenkte jeg skulle spice den litt opp :) så jeg lurte på om noen vet om noen metoder å fikse hjemmelaget trim på? har hørt at det skal gå ann å slipe sylinderen for å få bedre effekt men jeg vet ikke om det går! noen som vet om noe?? kom med forslag enten seriøse eller litt tullette.. det er bare en gammel tempo så ;)

 

EDIT: fett-leif

Endret av -Mazor-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann. har holdt på med slikt selv. og skaffet meg di fleste bøker ang temaet når jeg holdt på med mopeder.

 

slipe silynderen hørtes groteskt ut!! tror du har misforstått.

 

det du kan gjøre selv er å porte innsugs å utblåsningskanalene,

 

tenk slik at i innsugskanalen så strømmer det en luft/bensin blanding.

og det slutter å strømme inn når stempelet kommer over denne kanalen, da vist du sliper denne kanalen et par millimeter i overkant, så vil det jo gå litt lenger tid før kanalen blir stengt av stempelet! sant!

men det er nok mest å hente på eksossiden. dær er det slik at sliper du bort 3/3 millimeter i overkant så vil mopeden bli mer turtallsvillig, og sliper du nedkanten så vil du ha bedre bunndrag.

 

og dette har jeg gjort flere ganger husker jeg med bra resultat.

 

men husk at inni kanalene så ligger det noen kanter igjen etter når silynderen ble støpt! slip bort disse så vil gassene få en mye jevnere og fin gjennomstrømning :thumbup: jo glattere jo bedre.

 

ellers ville jeg honet silynderen og satt på nye stempelringer. koster 150/200 kr for ringer, max.... har du litt utstyr er det en ide å borre opp forgasseren også serru! bare spør om råd vist du lurer.

 

ble faktisk så gla i to-taktere når jeg kjørte moppe at jeg faktisk enda kjører to-takter. nå en Yamaka RD 350 ypvs. 2 syl på 86 HK. kjører to-takter fordi dem er enkel i vedlikehold og lett trimmet. holder forøvrig på å (fin) tune silyndrene til den nå! har 0-100 på 3,2 sec, og toppfart på 208 kmt.

 

morsomt med sykler, enten det er tempo eller hayabusa. kos deg og prøv deg fram. det lærer man på :cool:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
heisann. har holdt på med slikt selv. og skaffet meg di fleste bøker ang temaet når jeg holdt på med mopeder.

 

slipe silynderen hørtes groteskt ut!! tror du har misforstått.

 

det du kan gjøre selv er å porte innsugs å utblåsningskanalene,

 

tenk slik at i innsugskanalen så strømmer det en luft/bensin blanding.

og det slutter å strømme inn når stempelet kommer over denne kanalen, da vist du sliper denne kanalen et par millimeter i overkant, så vil det jo gå litt lenger tid før kanalen blir stengt av stempelet! sant!

men det er nok mest å hente på eksossiden. dær er det slik at sliper du bort 3/3 millimeter i overkant så vil mopeden bli mer turtallsvillig, og sliper du nedkanten så vil du ha bedre bunndrag.

 

og dette har jeg gjort flere ganger husker jeg med bra resultat.

 

men husk at inni kanalene så ligger det noen kanter igjen etter når silynderen ble støpt! slip bort disse så vil gassene få en mye jevnere og fin gjennomstrømning :thumbup: jo glattere jo bedre.

 

ellers ville jeg honet silynderen og satt på nye stempelringer. koster 150/200 kr for ringer, max.... har du litt utstyr er det en ide å borre opp forgasseren også serru! bare spør om råd vist du lurer.

 

ble faktisk så gla i to-taktere når jeg kjørte moppe at jeg faktisk enda kjører to-takter. nå en Yamaka RD 350 ypvs. 2 syl på 86 HK. kjører to-takter fordi dem er enkel i vedlikehold og lett trimmet. holder forøvrig på å (fin) tune silyndrene til den nå! har 0-100 på 3,2 sec, og toppfart på 208 kmt.

 

morsomt med sykler, enten det er tempo eller hayabusa. kos deg og prøv deg fram. det lærer man på :cool:

 

Må være litt forsiktig med å porte eksos-kanalen. Gjorde det selv på en panter, og den ble helt tullete.

Jeg var litt uforsiktig da jeg gjorde det, så hvis noen skal gjøre det, så må dere være litt forsiktige, men det går hvis man gjør det riktig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...