Dukle Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 (endret) Hei, jeg har kjøpt en brukt lcd skjerm. Men saken er at det er en liten rød prikk plassert sånn ca. midten litt til venstre. En liten rød prikk som kan ligne på en liten crossair. Vet noen hva som kan foresake dette? Hva er galt? Skjermen er en samsung Endret 27. mars 2005 av Dukle Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Tyder på at du har en død pixel. Slikt er jo noe som kan skje med LCD skjermer. Lenke til kommentar
Dukle Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Det var det jeg satt og undret over. Men kan man gjøre noe med det? Når jeg først har fått denne ene døde pixelen ... kan jeg risikere å få flere? Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 er vel en tråd på forumet som omhandler slikt. let litt. var vist noe med at man kunne gni på pixln Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Er det ikke slik at samsung har "pixel-garanti"? Mener å ha lest noe slikt. Ta kontakt med forhandleren din! Herr Brun Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Herr Brun, det gjelder jo bare for de nyeste skjermene, noe flere produsenter skal begynne med og? Hvis denne er kjøpt brukt, er det tvilsomt at det går under den garantien. Pixelfeil er et kjent problem med LCD-skjermer. De kan enten være blitt ustabile/feil innstilt, eller de kan være helt døde. Du kan prøve å skru skjermen helt av, ta fram en myk klut og massere forsiktig på og rundt området der den ene pixelen lyser rødt. Med mindre den er helt død kan dette hjelpe den tilbake til normalt liv igjen. Det står vel advarsler på hver eneste store webshop nå, at LCD-skjermer går under den og den ISO-standarden, som blant annet omfatter noen pixelfeil. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Jo dei har vel innført det ja. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Det var det jeg satt og undret over. Men kan man gjøre noe med det? Når jeg først har fått denne ene døde pixelen ... kan jeg risikere å få flere? Nja. Veldig liten sjanse for at du får fleire døde pixler etter produksjon, men farer du stygt med den så kan det hende at du kan få fleire døde pixler(ikkje masser for hard på pixelen og ikkje meir enn 30 sek det gjer berre vondt verre og du kan ende opp med fleire er det sagt). Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg har en grønn en, som jeg ikke får bort. Er den helt død? Skjermen kom i går, hentet den fra posthuset i dag. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Så du har prøvd den massere metoden? Og vis ikkje den funka er det ikkje noko anna du kan gjere. Jaja det kjem jo ann på Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Prøv skjermen, og se hvordan du liker den. Kan fort hende du ikke tenker så mye på pixelen etter en stund og at den da ikke plager deg, men det er irriterende å få sånt på nye skjermer. Kan vel alltids bruke angrerett hvis du har kjøpt på nettbutikk. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Den er rett over oppgavelinjen, er ikke så irriterende, så jeg tror ikke jeg bruker angreretten. Btw, det er denne skjermen jeg snakker om. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Det med garanti og pikselfeil har jeg ikke så voldsom god erfaring med personlig. Du plages av en, jeg har en 20" LCD med 6stk av varierende grad. Rød, grønn, blå, hvit. Spurte Netshop, og de sa blankt NEI men at jeg kunne forsøke igjen hvis det ble forverret. Men - min første LCD har bare 1 død piksel. Den er grønn, på utsiden i bunnen, men er mer plagsom/tydelig enn alle de andre på skjerm #2. Føler med deg, men forhåpentligvis venner du deg til den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå