sofarot Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hei! Jeg skal kanskje starte min egen ungdomsbedrift der jeg skal bygge litt dataer osv.. Da lurte jeg på: Går det ann å få en spesiell levering av varer fra netshoper, der jeg får billigere frakt? Takker for svar.! Lenke til kommentar
MagE Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hei! Jeg skal kanskje starte min egen ungdomsbedrift der jeg skal bygge litt dataer osv.. Da lurte jeg på: Går det ann å få en spesiell levering av varer fra netshoper, der jeg får billigere frakt? Takker for svar.! vet du kan slippe skatt/moms. (25%) [lygemodus]nei jeg gjør ikke dette selv med selsakpet til pappa [/lygemodus] Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Men, tror dere jeg kan få en annen ordning angående levering osv? er jo forferdelig dyrt nå til dags Lenke til kommentar
MagE Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Men, tror dere jeg kan få en annen ordning angående levering osv? er jo forferdelig dyrt nå til dags "pappa's selskap" får pakker gjennom linjegods. men jeg tror dette blir dyrere om du ikke bestiller mye pålikt. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Lite spørsmål: Når man handler gjennom firma, får man noe spesiell form for garanti da..? Evt mister man noe..? Mener jeg snakket med en som handlet gjennom faren sitt firma, men da fikk noen ulemper av noe slag.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Du mister alle forbrukerrettigheter, som angrerett og forbrukerkjøpsloven, men det blir vel ikke helt relevant i dette tilfellet, der trådstarter selv skal agere forhandler. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 27. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2005 Du mister alle forbrukerrettigheter, som angrerett og forbrukerkjøpsloven, men det blir vel ikke helt relevant i dette tilfellet, der trådstarter selv skal agere forhandler. Så, viss jeg bestiller ei vare som ikke fungerer. Så må jeg betale alt sjøl og får ikke ny? Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Du har jo selvfølgelig fortsatt garanti, fra produsent, men basisrettighetene som forbrukerkjøp gir deg er borte. Lenke til kommentar
darkfish Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Forskjellen er at når en bedrift kjøper noe (næringskjøp) gjelder kjøpsloven, mens man som privatperson har forbrukerkjøpsloven å forholde seg til. Forbrukerkjøpsloven er noe "bedre"/"snillere" for kjøperen, men også kjøpsloven gir deg god dekning ved de fleste tilfeller (rett til heving, erstatning osv). Kan jo lese gjennom lovene på lovdata om dere skulle ha lyst til det Lenke til kommentar
MagE Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 jeg fikk et nytt hovedkort fra "butikken" når jeg handlet gjennom "pappa's selskap", men det kan hende "butikken" har litt bedre kundebehandling enn loven krever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå