Mummi Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Hey. Jeg skal have købt et kamera til min mor Hun skal bruge det til at tage billeder af malerier. Det er vigtigt at det er et kamera der kan tage billeder hvor der så vidt mulig ikke kommer genskin fra blanke overflader, hvilket der er på oliemalerier. Der er ingen krav til størrelse eller look, det skal bare fungere og være nogenlunde nemt at håndtere. det skal max koste 2700 kr Ved i hvilket kamera jeg skal have fat i? På forhånd tak. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 som jeg skrev under kamera til 15-1700 kr: jeg har ret gode erfaringer med Canon Ixus II, der er set på tilbud i det prisleje. Et næsten lige så gode kamera er Nikon Coolpix 2100 der vist har været helt nede omkring 1000 dkr. Men de kom begge frem for 1½-2 år siden, så der er muligvis nyere go bedre på markedet. Du kan evt. se billeder taget med de forskellige kameraer her: www.fotokritik.dk under kameraliste. (der er måske også kunstbilleder) Derudover, så tror jeg ikke det kamera findes hvis det er med fastmonteret blitz så vil spejlingerne komme. Eller skal hun have en løs blitz der kan belyse billedet fra siden men med al respekt for mødre generelt og min egen i særdeleshed, så er det måske lidt overkill - og meget for indviklet. Spejlingen kommer jo ligeså snart lyset rammer vinkelret i forhold til objektivet på en glat flade ... et oliemaleri er jo noget ujævnt i det, så det er ikke gjort ved bare at holde kameraet lidt på sned. Det er nok bedre at prøve at forklare mutti det ! Til gengæld, så bevæger billeder sig ikke meget, og det giver muliged for at tage billedet uden blitz - med lang lukketid. det kræver så bare et stativ. De fleste digital kameraer kan selv finde en passende "belysningstid" men så skal kameraet holdes HELT stille= på stativ med mindre der er MEGET lys. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Har ikke dere dansker et eget diskusjonsforum? Jeg sier det ikke for å være frekk, så ikke misforstå Lenke til kommentar
andm Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Har ikke dere dansker et eget diskusjonsforum? Jeg sier det ikke for å være frekk, så ikke misforstå Så vidt jeg har forstått det, så benytter både akam.no og akamera.dk hardware-forumet til diskusjon. Majoriteten av diskusjoner foregår imidlertid på norsk (eller et språk tilsvarende norsk, om jeg kan få si min mening). Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Dansk og norsk er samme språket, dansk er bare norsk i kursiv (av og til riktignok svært kursiv, men dog), så det da bare hyggelig med våre danske naboer innom her. Faktisk kun en måned til årets første Danmarksferie i dag :-) Iiiii !! Det blir sgu' deigligt! Nei, det var ikke spesielt fotorelatert, men av og til må man bare. Endret 2. april 2005 av manskow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå